Utvärdering Lillerud

Det var ryttarsällskapet Grums som arrangerade tävlingen på Lilleruds anläggning.

Uppstallning: Braven stod i ett väldigt fint stall. Det var rent och snyggt därinne och man hade gott om plats att ställa upp sina saker utanför boxen. Precis utanför boxen kunde jag ställa upp honom och göra han iordning, vilket var väldigt praktiskt (det har inte varit de på flesta meetingar jag varit på).

Parkering: De som var där och tävla under dagen fick ställa sina transporter en liten bit från framridningen/tävlingsbanan (där stod även alla andra transporter för dem som skulle stanna i flera dagar). Personbilar kunde ställa nästan precis vid ridhuset eller en bit därifrån.
Framridning: Det var en stor utebana som var 40x80. Där fanns också en uppsatt dressyrbana (kallar man det så?), det är ju krav att man måste ha det på nationell tävling. Pappa lärde mig det häromdagen, haha ;). Men det är ju väldigt smart om man måste rida igenom programmet innan eller rida någon linje osv.

Tävlingsbana: Var i ridhuset, det var lite mörkt men bra underlag. Det som jag tyckte var bra var att läktaren var på ena kortsidan och där man tävlade var "på andra sidan" så hästarna blev inte störda av musik eller människor som gick på läktaren. (hoppas ni förstår hur jag menar!).
Caféteria: Nere vid seketeriatet fanns lunch och uppe vid ridhuset grilla de hamburgare, sålde korv och mackor, godis, dryck osv. Mycket mat iaf! ;)

Övrigt: -


Betyg: 4 av 5ostbågar
/Vicky

Kommentarer
Postat av: ina - satsande hoppryttare

lust med bildlänk i menyn? :)

2012-04-09 @ 12:32:55
URL: http://ponnylicious.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Jag har också varit där och tävlat men med min lilla b-ponny på bruksridning SM. Jag gillade den anläggningen mycket bra!

Du och Braven är jätte fina tsm!

2012-04-09 @ 15:09:55
URL: http://Hannahh.arehojd.se
Postat av: Sofia Killander

Hej! Jag bokade upp att åka och titta när ni tävlar på Täby på söndag, men har fått förhinder och det skulle vara så kul att se er live ^^, Kommer du åka dit med Braven senare i år? :)

2012-04-10 @ 17:35:48
URL: http://ridskoleungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0