SVÅRT

Nu är jag hemma från den här långa dagen. Började med att prova Knatte en gång till. Fortfarande kluven om honom, tror säkert att han kan bli väldigt rolig att rida med mycket tid, men han är lite vinglig mot hinder och så, men han är bara 6 år gammal. Så där är det inga problem, det känns bara inte som min typ av häst, fick inte känslan någon av gånger när jag red honom att det är honom jag ska ha. Pappa var med och filmade så ska lägga upp en film här senare.

Sedan åkte vi åter igen till Strängnäs. Tyvärr var inte Ante där för tillfället så kunde inte prova honom som först var planerat, men provade iaf 10 åringen. Väldigt fin och rolig att rida på marken, han hade tävlat en hel del i dressyr och det kändes. Tyvärr så tyckte jag inte riktigt om hur han hoppade, ganska svår att följa över sprången och kändes ganska vinglig i luften. Man märkte att han hade mycket nerv i sig för han var med hela tiden och ganska tittig på saker, tror nog att han skulle kunna vara riktigt tittiga på hinder. Hoppade bara några enstaka språng på honom, men ett låg nog på 120cm, sedan hoppade jag av, den hästen var inget för mig helt enkelt. Han var förstor i storlek också så det kan ha gjort mycket för känslan. Men förövrigt väldigt fin häst och riktigt rolig att rida på marken eftersom att han var så utbildad! :)

Det är så sjukt svårt att hitta den perfekta hästen, men jag har fortfarande alla tankarna på Ante, så det lutar nog mot honom trots allt. Nu vid middagen så vi sätta oss ner familjen och disskutera om alla de hästarna vi provat och komma fram till något! :)

Jag älskar verkligen den här hästen och kan stirra mig blind på honom! mums


/Elina

Kommentarer
Postat av: Shuni

Ja :D go for it! Fick bara känslan när jag såg filmen på er att han borde du köpa :)

2012-04-29 @ 20:41:22
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Douglas

Du har ju redan bestämt dig, bara så du vet! ;)

2012-04-30 @ 00:40:14
URL: http://doggiiiee.blogg.se/
Postat av: elinor

haha ja du har nog redan bestämt dig, han är grymt fin och hoppar väldigt bra :)

2012-04-30 @ 12:48:06
URL: http://engelstoft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0