ROLIGT

Läste Tyras blogg nyss, alltså darios.se. Såg att hon var intresserad av att köpa häst från Holland osvosv, fortsatte att bläddra lite och sen ser jag att hon skrivit om den hästen som vi var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nära på att köpa, jag skojar inte när jag säger att vi hoppade av den i sista sekunden, och då menar jag verkligen sista!!

Den hästen hade jag haft hemma hos mig nu om vi inte hade blivit avrådda av så många duktiga männsikor runt omkring oss. Vart såklart väldigt ledsen då eftersom att jag hade ställt in min på att hästen skulle bli min, men nu förstår jag vad de menar. Alla hästarna de har är super fina och alla hoppar exakt likadant. Och sen så är de alldeles för billiga, pratade med min tränare som själv tävlar höga klasser som sa att om den där hästen var så där bra som de såg ut på videon så skulle den MINST kosta en halv miljon.

Så tyvärr hoppade vi av, men kan inte låta bli att kolla på den för han är sååååå fin så jag smälter.



/Elina

Kommentarer
Postat av: Esther Järvling

Mycket fin!! :)

2012-04-08 @ 09:52:44
URL: http://estherjarvling.blogg.se/
Postat av: Sofia

ibland måste man chansa.:) jag kan tänka mig att den kostade en hel del ändå

2012-04-08 @ 09:52:45
Postat av: Linda

Starkt att du inte köpte den Elina! För ett ganska så tränat öga så ser det ut som om den här hästen har lite problem någonstans med rumpa/bakbenen. Han travar nästan med dem ibland. Du hittar nog en fin häst ska du se! :)

2012-04-08 @ 10:20:23
Postat av: ulrika

Alla hästarna är verkligen hur fina som helst där men det är inte bara du som undrat varför alla hoppar så extremt bra och så lika.



Vi har pratat lite med hon som är "återförsäljare" här i Sverige och hon berätta att de är så pass billiga endast pga att det finns så enormt mycket häst i Holland men framför allt i försäljningsstallet, runt 60 hästar har dom och därför har dom låga priser och det blir sålda direkt :)

2012-04-08 @ 10:27:02
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/
Postat av: anna

varför backade du ur?

2012-04-08 @ 11:08:53
Postat av: Julia

Detdär stallet är mystiskt.. Haha! Förstår inte hur man kan sälja iväg hästarna så billigt när de "gått så högt" :p

2012-04-08 @ 13:30:40
URL: http://teamgv.blogg.se/
Postat av: reanlandman from Holland

no , horses here in the Netherlands are cheaper ;) !



love

Rean Landman

Holland

www.rgoldy.devote.se

2012-04-08 @ 14:39:50
URL: http://rgoldy.devote.se
Postat av: Ulrika

Kika in Tinas blogg, hon har just fått hem en dudnerfin häst från de stallet och verkar jättenöjd också! Här hon hon skrivet mer om just Veldstar Stables om du är nyfiken! http://willekeutopia.blogg.se/2012/april/veldstar-stables-holland.html#comment

2012-04-08 @ 21:24:52
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara

Känner tre stycken som köpt häst därifrån och de har inga fel och är hästarna exakt lika fina som på försäljningsvideon, om inte ännu finare. Om man ska lyssna allt för mycket på folk när man ska köpa häst så är det fel på alla hästar.

2012-04-08 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0