Rispades igår

Igår så red jag ut på Solle! Försökte få honom att gå upp med huvudet istället för att vika ner sig. han gör nämligen så att han viker ner huvudet och blir stark där, han jobbar alltså inte. Därför vill jag att han ska börja gå upp med huvudet istället då han nog blir lättare att hålla samt att jag kan börja jobba honom från det läget mycket lättare!

Frans tog mamma på lina, eftersom att när jag red honom i måndags barbacka med hackamore så red jag några varv på ridbanan. I vänstervarvet på den öppna kortsidan, endast i traven, så gled han ut jätte mycket och bara slingrade sig undan. Men det syntes ingenting igår när han longerades i båda varven samt alla gångarter, så det var skönt! Tror han gjorde så dels för att det var lite sent och att han ville in i stallet.

/Elina


Kommentarer
Postat av: Team Nyrk!

Vilka fina bilder, super fina hästar!

Headern var super läcker, läckra färger på hästarna!:)

kram felicia

2011-10-26 @ 15:30:58
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0