Frans har överskottenergi

Nu är jag hemma från skolan en snabbis, snart bär det av mot stallet. Ska nog galoppera av Franson idag då han har väldigt mycket överskotts energi vilket jag tydligt märkte på honom igår när jag skrittade ut barbacka.

 Han var rädd för allt och när vi mötte människor så vart han rädd(?) Det sista han gör är när jag skrittar genom ridbanan(Som man måste göra för att komma till stall ingången) så börjar har små trava lite, så då tar jag lite i honom så att han går ner i skritt igen, när han gör det så släppte jag tyglarna helt på honom så han fick gå med långa tyglar sista bite, tänkte jag, då ställer han sig på bakbenen, högt också och trycker ifrån så att han bara flyger frammåt. Nära att jag ramlade av faktiskt, inte lätt att sitta barbacka utan tyglar på en häst som gör ett sånt språng. Så det är därför han ska få springa en del idag! :P

Måste åka nu, hörs ikväll!

Snygg teknik Frans! haha gammal bild.

/Elina

Kommentarer
Postat av: ina

lust med länkbyte? :D

2011-10-11 @ 15:51:51
URL: http://ponnyoryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0