2. När & varför jag började rida

2. När & varför jag började rida

Jag började rida på en ridskola som heter Fågelängen när jag var 9år. Alltså började jag rida sommaren 2005.

Det var faktiskt Elina som övertalade mig att börja rida. Vi var på Heron City och Elina såg en robothäst hon hoppade upp på där. Hon berättade för mig hur man skulle hålla tyglarna, rida lätt och hur underbara hästar är. Jag kände mig lite inspirerad, haha så lite senare frågade jag pappa om jag fick börja rida. Han var osäker ett tag, eftersom han själv var lite hästrädd. Men till slut fick jag börja rida varje söndag, och det gjorde jag i 1½år, tills jag fick min första ponny, Pompeji♥





/Vicky

Kommentarer
Postat av: tellaan

hihi, jag red lilla pompe när han var hos unghanse :) fiinkillen

2011-10-15 @ 08:35:57
URL: http://estelleholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0