hästarna

Hästarna idag:

Braven fick lite lösgörande arbete idag på banan. Han var väldigt pigg och lyssnade inte i början, men efter ett tag började han slappna av. Jag satte även upp min kompis Anna när han skulle skrittas av, det tyckte hon var riktigt skoj! ;)

Roxi tömkörde jag på banan, det gick skit bra! Jag har kommit på ett knep att jag alltid ska tömköra dagen innan jag ska träna, då blir hon inte stark och jag slipper jag ha ont i ryggen! ;)

Så imorgon blir det träning för Ulrica med Roxi och i helgen blir det träningar för Birgitta Kjellin med Braven. :)


Jag och Anna, sportlovet 2011

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Evelina & Sandra

Super fin blogg och så söta ponnysar ni har skulle vara jätte snäll om ni kommentera vad ni tyckte om mina fem favorit bilder ? <3

2011-11-17 @ 20:16:55
URL: http://ponnygalnaa.blogg.se/
Postat av: Camilla- Två tävlingar i bloggen

SKYNDA , SKYNDA!

Tre dagar kvar på tävlingen du inte vill missa!

http://camillahastskotare.blogg.se/2011/october/vinn-ett-set-benskyd-ifran-schockemohle.html

2011-11-17 @ 21:18:02
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Malin

Har du provat att "longera med lös innertöm" någon gång med roxi? För det kan hjälpa hästar som är starka men det ska bara vara korta stunder som man låter dom springa så! Men om man gör det lite innan varje ridpass så kan det få bort det starka eller iaf hjälpa lite, i början kanske det krävs en kvart med tö körning som små pauser imellan sen kanske 2 min? Det går ju att testa iaf (:

2011-11-17 @ 21:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0