gästbloggning: Jessica Eriksson & Brave Heart

Hejsan, alla underbara bloggläsare

 Jag heter Jessica Eriksson och fick äran att gästblogga här hos Victorias och Elinas blogg. :) Ni kanske känner igen mig från några bilder som var uppe på deras blogg förut. För Victoria och jag har ju två ponnysar som heter Brave Heart och vi har ju träffats 4gånger och denna gång ( sista innan vinten ) så fick jag rida Victorias Brave Heart och red min Brave Heart. Det var jätte kul att få åka dit och träffa hela gänget Ponillovers för Elina och hennes ponnysar fick jag se och klappa på. :) Nu ska jag berätta lite om mig och min underbara guldiga ponny Brave Heart. :) 
 

Jag heter ju Jessica Eriksson, men kallas för JessiLee för jag heter igentlingen Jessica Lee Eriksson. Det nammet är så himla fint så jag är stolt över mig själv. :D Jag är nu 18 år och fyller 19 år den 11 Juni nästa år ( 2012 ) och bor i Strömma på Värmdö som ligger utanför Stockholm. :) Jag får inte tävla Braven mera för jag är 18 år gammal, men Jennifer ska tävla honom hela 2012 och hon ska var med i Div 1 för Årsta Runsten och då ska jag vara hästskötare, och sen får vi se om vi säljer Braven och köper en häst. :) Jag har 2 systrar och dom är heter Jennifer som den minsta och hon är 15 å gammal och vi två tar hand om Brave Heart tillsammans. :D Den andra systern heter Erica och bor 1 timme utanför Göteborg. :) Jag har en mamma om heter Nonne ( Yvonne ) och en pappa som heter Kjelle. :)

 

Lite om mig som person:

 

Jag är riktigt glad person som aldrig ljuger och pratar aldrig ont om andra personer och är verkligen en person som tar hand om barn och andra vänner och personer. Jag är som en mamma för dom ( Barnen ). :) Jag vill alltid ha snyggt efter och innan mig och jag är riktigt go tjej som man kan lita på i första hand. :D Jag och Vicky är som lilla och stora systrar och vi pratar ju om allting om hästar och andra grejor. :) Det var om mig, men nu över till min underbara ponny Brave Heart och här kommer fakta om honom. :D


Brave Heart:

Brave Heart är en IMP Belgien och är född 1992 och är en isabellponny. Hans mamma och pappa är Okända. :) Han har väl lite fullblod i sig och enorm fin gångart. :) Vi köpte Brave Heart i Januari 2008 och köpte honom av Veronica Simberg som tävlade mest hoppning med honom och då ville vi ha en hoppponny så då köpte vi Braven. Jag fick några rosetter av honom i LD och Jennifer har mera rosett och vinster upp till LC. Nu är han en dressyrponny upp till LA:P1. Men han kan alla grejorna i FEI pogrammen. Men har jätte stora steg i traven och galoppen och man kan säga att han rör sig i SM nivå ändå. :D Från 2008 ( början av våren ) till 2011 ( höst ) så har vi fått 64 plakter och över 110 st rosetter som vi har tillsammans ( Jennifer och jag ) och har gått fort dom är 3 år och 11 månader. :)

 

Han och vi har tillsammans utvecklas våran ridning och sammanhållningen. Vi älskar det vi gör tillsammans. :) Jag och Jennifer har olika dagar för ibland när jag är på Berga Gymnasium så bor jag där från måndag till fredag och då rider jag honom från fredag till söndag. :) Men nu när jag har praktik i 5 veckor hos Tinne Vilhelmson Silfvén så åker jag jätte tidigt på måndag morgon och kommer hem på fredag ( Jätte sent ) så nån får ta honom på fredag, men då har jag chansen att rida och vara med Braven i lugn och ro på lördagen och söndagen. :)

 

Jag och Vicky har träffas på några tävlingar och jag stötar henne och ger henne självförtroende som kan ligga i botten ibland. :) Hon är en jätte trevlig tjej som man blir snabbt vän med och hon är duktig att svara på ett bra sätt så man förstår henne. :)

 

Våra ponnysar heter ju samma sak och det är jätte kul för det är många som tror när vi är ute och tävlar att det är Vickys ponny ( Braven ), men då får vi såklart berätta att det är en annan Brave Heart. :) Visa tycker dom är lika, men jag vet och ser att dom är inte ett dugg lika, men det är kul att visa tycker det. :D

 

 Min blogg heter:

WWW.DressyrPonny.blogg.se

WWW.DressyrPonny.blogg.se

WWW.DressyrPonny.blogg.se

WWW.DressyrPonny.blogg.se

WWW.DressyrPonny.blogg.se

WWW.DressyrPonny.blogg.se

 

 

Här kommer en massa fina bilder på oss:

 


Min blogg heter WWW.DressyrPonny.blogg.se :D

Besök och följ min blogg! :) 

Kram och puss från lilla mig ( Jessica Lee Eriksson )


Kommentarer
Postat av: sara

Det får det att låta som att du och viktoria är bästisar fast ni bara har träffats fyra gånger. hahaha

2011-11-18 @ 19:35:58
Postat av: jeffä

Hejsan:)

fin blogg.

Allt bra?

2011-11-18 @ 23:32:25
URL: http://horsesinfocus.blogg.se/
Postat av: Louise

Jättefin ponny! Tränset är ursnyggt!

2011-11-19 @ 08:20:24
URL: http://ubrkryttare.blogg.se/
Postat av: Anna

Ohh, snygg blåa outfit :)

2011-11-21 @ 15:18:09
URL: http://annaakerman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0