Det som har hänt Braven

Nu hade jag tänkt mig berätta lite om vad som har hänt med Braven.

För ett par veckor sedan då vi var och kollade ryggen på Ultuna (som är bra nu) berättade vi att han blött näsblod ett par gånger förut, då gjorde dem så att dom röntgade hans bihålor och såg dom på bilderna att någonting måste kontrolleras av en tandspeciallist.

Man gjorde ett titthål till vänster bihåla som såg helt okej ut. Så dom undersökte också tänderna och kom då fram till att han hade en infektion vid en tand. Så nu får han antibiotika i en vecka. Sen ska vi tillbakaom 3-4veckor för kontroll.

Jag kan lova att det känns tusen gånger värre för mig än vad det låter som.



När vi skulle hämta honom imorse på Ultuna, så gnäggade han när jag kom och han sprang in i transporten! Sen när vi närmade oss stallet och han såg alla sina kompisar, började han hoppa upp i luften i transporten (trailercam) inte farligt, utan typ små glädjeskutt! ^^

Det första han gjorde när han kom ut i hagen var att rulla sig och hälsa på Roxi, han hade verkligen inte tid att äta sitt lunch hö. :P

Han är så söt, min älskling♥

/Vicky

Kommentarer
Postat av: Mickaela Jansson

kan säga att du kan vara lycklig över att näsblodet bara handlar om tänderna. Jag var in till ultuna med min häst förra veckan angående näsblod...Jag fick inte samma lyckliga utgång som du. Min häst har cancer och har lågt blodvärde, inget imunförsvar mm. Jag måste ta bort henne....



Så oroa dig inte, en infekterad tand kan fixas, inte cancer...



Ni är fina tillsammans!



2011-05-29 @ 14:15:01
URL: http://stallortagarden.blogspot.se
Postat av: Elvira

Åh så tråkigt, stackare! Men gud så skönt att han kommer bli bra :)



Kommentaren över känns inte så snäll, att säga att hon ska vara lycklig att det är infektion i tänderna. Hon har antagligen fått se Braven ha ont och inte må bra, och det ska man inte önska någon att behöva se. Jag kan förstå att du är jätte ledsen angående din häst, inte kul att behöva ta bort sin häst och du menade säkert inget illa men tänk på hur du formulerar dig, det låter inte trevligt.

2011-05-29 @ 17:14:35
URL: http://stallmupparna.blogg.se/
Postat av: Patricia

haha gulligt :)

2011-05-29 @ 19:52:33
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: josephine

Kommentera gärna , jag vill dock inte ha reklam eller något kränkande bland kommentarerna , tack <3



e det allvarligt? :(

2011-05-29 @ 21:55:45
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0