svar från frågestunden del 2

Tjock text = Frågor
Smal text = Svar




hej!
varför rider du i hoppsadel på braven nu? är det för att han fick ont i ryggen, och att dressyrsadeln inte passade helt?

tack för en riktigt bra hästblogg!:)

Svar: Vi tror att han fick lite ont av sadeln då den är väldigt lång och Braven har en kort rygg, men det kunde lika gärna varit en sträckning. Men för säkerhetens skull har jag hoppsadeln så länge. Innan jag sätter på den dressyr sadeln igen, ska han ha bra mycket mer muskler på ryggen.

Vill först säga att du rider grymt bra och har två jätte fina hästar! <33
Tänkte bara fråga.
hur  länge har du haft Roxi?
Hur gammal är du?
roxi och braven? :D
Du och dina hästar är så otroligt fina tillsammans och du rider så piiiiip bra :D

Svar: Åh tack så jätte mycket! :D Jag har haft Roxi i snart 4år! Jag är 14år, snart 15år. :) Roxi är snart 12år och Braven fyller 8år den 20maj!  :D Tack igen! :)



hur får du in allt ditt hår i ett hårnät?
tänkte det är så tjockt, gör du en fläta eller något?
super bra blogg!
kraM :)

Svar: Tack! Att få in allt mitt hår i ett hårnät är verkligen inte lätt! Jag har gjort sönder två stycken... Först brukar jag göra en ganska låg tofs, knäpper fast "knäppet" sen försöker jag tycka in allt hår i nätet, vilket inte alltid lyckas, haha!  

vadhände med div.1?! skulle inte du rida i helgen? och varför tävlar du för täby när du bor på ekerö??? :S bra blogg :D

Svar: Roxi fick lite feber, därför ville jag inte chansa, hon hade inte heller varit helt normal när jag red henne. Jag tävlade förut för Kärsgatan, men jag blev erbjuden att rida i Täbys div 1 lag, vem skulle tackat nej?

Vad har du för hästtransport??
Hur ser stallet där dina hästar står?

Svar: En Thule Grand Prix, det påminner mig om att jag hade en tävling för man fick gissa vad det var för fel på transporten och sen skulle man få en länkning, dom hade felstavat Braven namn, det stod Bravo Heart på transporten, gissa om jag fick ett gott skratt xD, Den som gissa först var http://ponnyprinzarna.blogg.se/

har ni något ridhus vid stallet där du har dina hästar?
eller hur gör ni på vintern? :))

Svar: Vi har inget ridhus där jag och Elina står, utan vi måste åka transport i 8minuter till närmsta ridhus. :)

Vad skulle du göra om någon kom och bjöd pengar för roxi ( ett bra pris , inget skambud) skulle du då låta henne gå vidare då? Hoppas inte det för jag har aldrig sett en snyggare fjordis !

Svar: Jag inte redo för att sälja henne än, det finns mycket kvar jag vill göra med henne. Så jag skulle sagt tackat nej. :)

Hur kom de sig att du köpte Braven?
Hur ser ditt stall ut? bilder.
Hur mycket gör/hjälper dina föräldrar till? Hur ofta är dom med?
kan inte du lägga ut en videoblogg/bilder på ditt rum? :D

Svar: Jag vet inte riktigt, jag tyckte han var så underbart fin! Jag bara fastna för honom. :)
Jag kan göra ett till inlägg om hur det ser ut i stallet, med lite bilder jag tog idag! :)
Min pappa hjälper mig oftast varje dag, så att jag ska hinna rida och komma hem och göra läxor, vilket är jätte snällt, men ibland är han borta och då måste jag fixa allt själv! :)
Mitt rum är HEMSKT, jag kan göra det någon dag då jag har städat...

Hejsan!
Vad är den högsta procenten du har fått när du har tävlat dressyr?
Vad är det högsta du har hoppat?

Svar: Det högsta i dressyr är 71% med Roxi.
Det högsta jag hoppat är 125cm. :)

Hej! :) märker du någon tydlig skillnad på roxi när du rider på sommaren/vintern? För jag har nämligen också en fjording, på foder, som blir mycket slöare att rida sommartid. Nu jämför jag ju inte den kallaste vinterkvällen och den hetaste sommardagen, utan på sommaren brukar jag, för hästens skull, mest rida kvällstid för att det är lite svalare. Ändå tycker han det är väldigt jobbigt. Och jag har ridit andra "tyngre" hästar som inte alls reagerar så mycket på värmen, och min häst är inte överviktig och i hyffsat god kondition.

Svar: Jaa jag känner tydlig skillnad på Roxi när jag rider på våren, sommaren, hösten och vintern. Alla hästar har sina årstider då dom går som bäst, Roxan alltid som bäst på hösten! Sommaren tycker hon bara är varm och blir lätt lat. Därför rider jag också oftast på kvällstid, då det är kallare, då blir hon piggare.
Jag tror inte det bara är"tyngre" hästar som blir lite slöa på sommaren, värmen gör dom väldigt lätt trötta. :)

Hej Vicky! Jag har några frågor som du mer än gärna får svara på! :D

1. Kan du skriva "fakta" om alla dina ponnyer du har haft och lägga upp massa bilder som ni har haft tillsammans under åren, från provridningen osv!

2. Hur var Roxi att rida från början när du köpte henne? Jag tycker att du rider henne JÄTTEBRA!! :)

3. Hur är Braven att rida? Jag älskar verkligen honom, han är gudomlig, jag tycker verkligen att haan är såå vacker när du rider honom, hur gammal är han och kan du inte skriva om din "vanligaste" outfit du brukar ha på honom? samma med Roxi? :D

4. Vilken tid på dagen brukar du rida, brukar dina hästar bli slöare när det är varmt?

5. Kan inte du videoblogga någon gång? Det skulle vara jätteroligt! :D

6. Vilka färger tycker du en häst som Mint passar i, fast en ganska mycket mörkare? :)

Kram, och JÄTTEBRA BLOGG VERKLIGEN!! <333

Svar: 1. Det var någon som ville veta om min historia med hästar, då tänkte jag precis göra ungefär det! :)
2. Tack! :'D Hon varfruktansvärt envis när jag fick henne, vilket hon fortfarande är. Men jag var så liten då, hon var väldigt duktig då också.
3. Han är UNDERBAR att rida, känns som man svävar i varje steg.
Han är 8år, den 20maj. :)
Jag har olika outfits varje dag, jag har ingen "jag brukar ha". :)
4. Jag rider lite olika, på vardagar då det är skola rider jag väl runt kl. 17-20, brukar inte heller rida jätte långa pass. På helger rider jag HELT olika.
Roxi blir slöare när det är varmt.
5. Det kan jag göra! :)
6. Svart/marinblå
TACK!

Hur länge ska du ha roxi:) ska du sälja henne sen eller ha kvar henne?

Berätta lite hur det gick till när du köpte braven:) Om det va bestäm och så eller om det blev som en chock?
Kram

Svar: Jag ska ha Roxi så länge jag kan och har tid! :)
Berättar mer om allt med Braven senare! :)

/Vicky


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0