svar från frågestunden del 1

Tjock text = Frågor
Smal text = Svar


 

Menar inget illa, men faller inte du framåt i sadeln väldigt lätt? För sånt har jag i alla fall problem med ! Och det finns ju fördomar om fjordingar " att det inte är något att satsa på" märker du sånt på tävlingar? Somsagt menar jag inget illa, du rider jättebra och har en superfin fjording!

Svar: Tack så jätte mycket! :D Många har fördomar mot fjordingar, men dom brukar ändra sig när dom ser Roxi.
I hoppsadlar faller jag lite för långt framåt ibland, jag är inte van att rida med hoppsadlar. Jag försöker tänka på hela tiden att jag ska sträcka på mig. Problem är väl till för att lösas, om allt skulle vara perfekt på en gång, skulle allt vara hur tråkigt som helst! Samma sak med ridningen, hästen och allt! :)

Vad är dina mål med ridningen? :) Hur länge har du haft Roxi? Hur långt har ni kommit vid tävling?

Svar: Mina egna mål är inget jag brukar tänka på, jag brukar alltid tänka på tillsammans med min häst. En tränare sa till mig en gång, om du vill komma någonstans måste du ha en vision, jag tror att du kan bli riktigt bra, sikta på OS. Men målen med min ridning är att rida SM en dag, vilket är mycket möjligt. Jag vill ha mål som jag vet att jag kan klara av. :)

Jag har haft Roxi i snart 4år, tiden går så sjukt snabbt, det känns som jag fick henne igår! Jag och Roxi har tillsammans ridigt upp till Regional nivå, som högst upp till Allsvenskan Div 1.



varför gick dina cavallo sönder? är det några stövlar du kan rekomendera till andra?

Svar: Jag har ingen aning varför dom gick sönder, dom bara gjorde det helt plötsligt när jag var och tävla.

Jag tycker att Cavallo är en super bra dressyrstövel! Men det är väldigt jobbig att mjuka upp dom i början, ett riktigt lidande! Men dom bästa stövlarna är nog ändå Mountain horse, jag är kär i mina! ^^

kan du inte berätta hur det gick åt när du köpte braven & roxi?

Svar: Det finns nog inte så mycket att berätta. Jag hittade båda hästarna på Hästnet. Provred dom flera gånger, jag fastna för dom, Veterinärbesiknigade dom, Braven åkte vi och hämta, Roxi körde dom ner hit till Ekerö. Överlycklig chey!

Hur länge har du haft braven nu och hur länge ska du ha kvar roxi (inget illa ment jag bara undrar)? :D

Ni är underbart fina tillsammans :)

Svar: Tack så mycket! :') Jag har haft Braven i 5månader nu! Kommer att ha kvar Roxi så länge jag kan, så länge tiden räcker till. Jag håller på att glida ifrån henne kunskapsmässigt också, men när jag var mindre sa jag: "Jag kommer inte sälja henne fören jag vinner Fjord-SM", vi får se om det stämmer. :)

Önskeoutfit? :)

Svar: Jag har min "drömoufit" redan, snart kan ni få se den! ;)

för det första vill jag säga att ni har en superbra blogg, tack det det! :))
nu till frågorna:

hinner du med att vara med kompisar på skoldagar?

Svar: Ja det gör jag ibland, är med en kompis just nu ;). Men snart måste jag sparka ut henne, för jag ska cykla till stallet. ;D

tröttnar du aldrig på att åka till stallet varje dag?

Svar: ALDRIG!

tycker du det är okej att låta sin häst vila två dagar i veckan (en 6-åring i full tävlingskondition) eller "måste" den ridas varje dag? (om den vilar tex tisdag & fredag och rids resterande dagar)

Svar: Det är olika från häst till häst, det bror på vad hästen mår bäst av. Jag tycker att att det kan vara skönt för hästen att vila 1 eller 2gånger i veckan även fast den är i full tävlingskondition, för att den ska återhämta sig. Sen tycker jag inte heller att man ska sitta på den varje dag, jag tycker man ska iaf tömköra nån gång i veckan! :)

Bravens & Roxis foderstater? :) de dagar dem vilar, respektive när de rids, och hur ofta får dom vila/vecka? :)

Svar: Jag kan göra deras foderstater i ett senare inlägg! Mina hästar vilar 1 eller 2gånger i veckan.

När skulle du på fältävlandsläger? vilka ska du åka dit med?/är det någon du känner som ska med? vilken ska du ta med,braven/roxie?

Svar: Jag ska på fälttävlansläger 13-15juni, med Braven! :) Jag ska dit med några som jag känner: Joanna, Jossan och Linnea! :)

berätta hela din hästhistoria hur det började och så :D

Svar: HAr inte tid att skriva just nu, men jag skiver i ett senare inlägg! ;)

när ska du och braven ut och tävla igen? & vilka klasser blir det då? :)

Svar: Nästa tävling blir på Sundby ridklubb den 15maj, alltså nu på söndag! :) Det blir en LA:1.

Hur länge har du ridit ?

Svar: Jag har inte ridigt så länge egentligen, 6år kanske? Jag började när jag var 9. :)

Hur mycket kostar det att ha häst för dig i månaden i genomsnitt.
Inget illa menat men tycker sitter inte sadeln lite långt bak eller något för på bilder ser det verkligen ut som det då din skänkel hamnar nästan vid virveln och schabraket med, jätte bra blogg! :)

Svar: Tack! Jag tar inte upp pengar för på bloggen, men det är väldigt dyrt att stå på Ekerö.
Braven har en väldigt, väldigt kort rygg, schabraket har inget med saken att göra, sadeln ligger perfekt och min skänkel är bra. :)



Mer kommer ikväll så ni får hålla ut! ;)

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Camilla

Svaret du gav på den sista frågan om hur mkt det kostar för dig att ha häst per månad, jag vart inte nöjd med det svaret. Tänkte bara fråga varför du inte vill berätta en sån sak ? Alla som läser er blogg är hästmänniskor och alla hästmänniskor vet att det kostar en hel del att äga häst, det kommer inte som en chock om kostnaderna är höga för just dig och din häst. Priserna på stallplatser varierar beroende på i vilken del av landet man bor i.

Kan man iaf få veta vad stallhyran ligger på och hur mkt hovslagaren eran tar?

Det är alltid roligt att jämnföra.

Tack !



Camilla

2011-05-13 @ 13:43:52
URL: http://clofman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0