Solle byter bana till dressyren!

Idag har jag varit riktigt riktigt modig. Jag har väldigt länge funderat på hur Solle skulle se ut i knoppar. Eftersom att han har en så tjock man så har jag inte riktigt kommit på något bra sätt att knoppa honom på eftersom jag inte är så sugen att ha knoppar stora som tennis bollar. Jag har försökt allt med att få flätorna hårda och inte så stora, hårspray, vatten, tagit i så mina händer krampar, men det funkade inte så bra...

När vi var på Gotland så fick jag höra att Josefin Emteryd (Gamla ägaren) alltid hade knoppar på honom, alltså att hon har tunnar ur den väldigt mycket. Så idag körde jag på en chansning om att det kanske skulle se bra ut eller förfärligt. Jag tunnade ut hans man rejält och jag fick någorlunda bra knoppar faktiskt, dock så kunde jag inte få till mindre än 11 st eftersom manen endå var för tjock. Men såg en helhets bild på hur han skulle se ut i knoppar och tycker faktiskt att han var jätte fin i det. Så manen ska jag tunna ut ytterligare lite till så han får perfekta knoppar. (Säger en hoppryttare) Tyvärr så hade jag ingen kamera med mig till stallet då jag inte hade planerat detta. Men ska ha knoppar i helgen på Jump club så då får ni se hur det ser ut! :)

Plocka fram fantasin och fantisera honom med knoppar. Mycket proffsigare och välvårdat, eller hur? :D


/Elina

Kommentarer
Postat av: Paulina

Solle är superfin för det första! :)

Vad använde du dig av för att tunna ut manen, min ponny har också dötjock man! Har provat tunna ut manen med typ mankniv med då blir det nästan som "uppklippt" inte så bra alltså :)

Tack för svar :D

2011-05-18 @ 10:17:19
Postat av: hästblogg

kan du inte filma hur du knoppar? :)

2011-05-18 @ 17:27:22
URL: http://equuspuppis.blogg.se/
Postat av: Patricia

han skulle bli jättestilig i knoppar! :D

2011-05-18 @ 23:07:01
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: vickan

han skulle va superfin i knoppar :) det är alltid snyggare med knoppar. numera skulle jag aldrig tävla utan det. kanske lokal med en unghäst eller så men alla har det känns det som så skulle nästan kännas pinsamt. nu har jag knoppat så sjukt mycket också så det går väldigt fort. innan tog det huuur lång tid som helst och jag fick kramp och blåsor. när jag fick min häst (halvblod) hade hon JÄTTEtjock man. den låg på båda sidorna lika mycket och såg ut som en shettis (fast kort) på båda sidorna. det såg helt sjukt ut! jag ryckte lite varje dag och nu är den tunn utan att jag gör något. rycker bara för hand för tycker det är det ända som blir bra fast jobbigt. klipper också alltid så inte kanten blir ojämn för det ser så ovårdat ut :)

2011-05-19 @ 23:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0