lös eller fast läderbit?



Visst är det 1000x snyggare att ha en lös läder bit som håller fast nosremen istället för en läderbit som sitter fast i nosgrimman? Ytterligare en sak som gör att det är bättre är om man bestämmer sig för att rida utan nosrem någon dag, då tar man bara bort läder biten också medans på en nosgrimma där läderbiten sitter fast så kommer det inte se så fint ut med en lite läderbit som hänger ner. Ett skäl till är att om läderbiten som sitter fast lostnar i ena änden(som det gjorde på Solles träns i vintras) så är tränset trasigt, fast det går alltid att lämna in det hos skomakaren, men läder biten går lätt att köpa ny också! :)
/Elina

Kommentarer
Postat av: jossannn

håller inte helt med dig, tycker att det är snyggare med en läder..sak... som sitter fast, men såklart. Ska man inte använda den så är det ju ganska fult :/

2011-05-18 @ 09:04:46
Postat av: G

Jag kan förstå fördelarna med en lös, men tycker det ser mycket prydligare och stilrenare ut med en fast :) den lösa ser ut som en stor läderbit på nosen, den som är fast är mer diskret. Tycker jag ;)

2011-05-18 @ 13:15:32
Postat av: johanna

fast tycker jag för jag tycker att det ser så billigt ut med lös. men jag är ju dressyrryttare också haha :D

men alla har olika åsikter :D

2011-05-18 @ 15:36:38
Postat av: Yasmine

Lös läderbit verkar sååå mycket smidigare :p (Och snyggare)

2011-05-18 @ 15:41:42
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vill du ha alla bilder från tävligen på Gotland eller bara dom bästa? Är det okej om jag publicerar några på min blogg? :)

2011-05-18 @ 18:21:41
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: Johanna

Snyggare när snokremen sitter fast i tränser :)

2011-05-18 @ 19:54:25
Postat av: emelie-hoppidioterna

Jag tycker det är snyggt med båda, olika för olika träns. Tycker Dyon tränset är snyggt, synd att deras fula käkrem förstör hela tränser bara ..:P

2011-05-18 @ 21:47:54
URL: http://hoppidioterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0