vision & mål

Idag fick jag prata mycket om min vision och mål jag har med mig själv och med mina hästar. Jag tror att man måste ha en vision för att kunna nå målen man har. Eller vad säger ni? Jag har alltid haft mål men jag har aldrig riktigt vågat ha en vision.

Jag har haft mål som jag vet att jag nog kommer klara av, annars blir jag så besviken. Men om jag har en vision också så har man alltid något som håller en uppe och man kämpar på för att en dag nå dit man vill. Man har något kvar att kämpa för.

Om du sätter ett mål som du sedan inte klarar av, då är det så lätt att tappa självförtroendet eller bli besviken, så man måste börja om från början igen.


Man siktar mot stjärnorna för att nå trädtopparna, om man siktar mot trätopparna är det lätt att falla ner igen


(Vision = långsiktitgt mål, något du strävar efter)
(Mål = kortsiktiga mål, något du kanske strävar efter under ett ridpass el ngt liknande)


Börjar känna mig lite filosofisk! haha ^^


Kommentarer
Postat av: mandyz

Kan ni inte skriva om clinicen för Pontus? :D jag var inte där så jag ville bara veta hur det var och vad han pratade om och sånt.. =)

2011-03-28 @ 16:30:31
URL: http://mandyz.blogg.se/
Postat av: Felicia

måste säga att er blogg är grym! Älskar den! Och vilket otroligt jobb ni gör båda två, med era fina ponnysar. Keep it up :)

2011-03-28 @ 19:35:23
URL: http://kladdbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0