Slarvigare och slarvigare?

Idag när jag red Solle så regnade det en hel del så sadel och träns blev jätte blött vilket inte är så bra då det är läder så då helt plötsligt bara sådär fick jag en anledning till att smörja sadel och träns vilket var år sen jag senast gjorde så det behövdes!
Jag är så slarvig och lat att jag sköter om min utrustning helt uselt!
För inte så längesen så smörjde jag mina lädersaker efter varje användning men sen så började jag slarva med mina rutiner och nu är jag jätte dålig på det..

Jag tror också att det är att man blir mindre rädd om saker och ting ju längre tid man har det, det märker jag i all min utrustning, Som i början när man får något nytt så är man jätte rädd om det, ju längre tiden går ju mindre bryr man sig.
Jag kan ofta bli sur på mig själv för att jag inte sköter om min utrustning som jag borde men det händer liksom ingen skillnad?
Nej nu måste det bli stor skärpning med mitt slarvande och kanske till och med kommer tillbaka till mina super rutiner att smörja efter varje användning.

Känner ni igen er som jag gör att man blir mer och mer slarvig ju längre man har saker och ting?


Såhär snygg kommer jag vara i stallet ifrån paints vinkel med smörja i högsta hugg, nu jäklar!



Kommentarer
Postat av: Stinaaaa

jag smörjer en gång i veckan, ibland 2 eller tre xD

tycker det duuuuuuger ;)

2011-03-11 @ 10:10:29
URL: http://ponnymuppar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag smörjde alla mina träns varje dag (även fast jag inte användt dom) plus alla mina sadlar, men nu kommer jag inte ens ihåg sist jag smörjde! Hahaha

2011-03-11 @ 15:40:30
URL: http://carolinesoderberg.blogg.se/
Postat av: Sofia Camming - RACEHORSES

På somrarna brukar jag smörja ganska ofta, men nu till vintern är det ju så kallt så då blir det allt mer sällan. Dock smörjde vi både sadlar, träns och grimmor idag. Känns riktigt skönt nu när träningen börjar på allvar så att sakerna ser snygga ut efter att legat och dammat under vintern.

2011-03-11 @ 23:42:04
URL: http://sofiacamming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0