Hoppträning

Hoppträningen idag med Frans gick jätte bra, fick en del nya tips också med saker som jag kan träna på.
Eftersom att jag bara tränar för Hasse då jag inte tycker att det är så bra att ha många tränare inblandade, så tyckte jag att det var jätte kul att få höra en annan tränares åsikt. Extra roligt och nyttigt när det är en duktig tränare.

I början red Jossan honom, dom tränade lite markarbete och trav över bommar. Nyttigt för Jossan att träna det och känna lite på honom. Gick riktigt bra.

Sen fick jag rida honom och hoppa lite. Först så hoppade vi fram lite lågt som på en framhoppning med 2 hinder. Där fick jag tips om att jag inte behöver svänga så mycket med ytter tygeln på honom eftersom att han är så himla känslig.

Sen så gick vi ut ur själva framhoppningen och hoppade en bana på ca 100 cm.
Hoppade banan 2 ggr. Gick bätte andra gången än första.

Frans trampade även av sig en sko när han hoppade första gången så andra gången hoppade han med bara tre skor. Kan ni se när skon flyger? Den flyger precis före den röda oxern, hindret efter kombenationen.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

vad fint det såg ut :)

2011-03-16 @ 22:31:56
URL: http://coches.blogg.se/
Postat av: Eva

Vem tränade du för då?

2011-03-17 @ 08:19:39
Postat av: Sofia Camming - RACEHORSES

Kul med film :D

Ponnyn verkar väldigt trevlig att rida! :)

2011-03-17 @ 16:11:10
URL: http://sofiacamming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0