Framsteg med Tolle


Toledo börjar bli riktigt fin på marken nu och är inte alls lika jobbig att rida längre.
Red honom i sommarhagen, snön är helt borta där och det är perfekt att rida där nu. Vi har som små hinder där ute(stockar som ligger) vilka är runt 40-50 cm. Dessa använde jag mig av och låg som en åtta på dom. Ställde även igonom honom ordentligt så efter ett tag blev han jätte mysig att rida :).
Vi har två stycker stockhinder och ett vanligt hinder. Stockhindrerna ligger på ett ganska långt avstånd mitt emot varandra så man kan träna galopp språng där emellan. Vilket jag även gjorde. Tränade på att korta galoppen och länga. Verkligen jätte bra träning.
Idag var det verkligen vår för första gången. Solen var uppe, jag red endast i tjocktröja och en dunväst och tunna vantar. Kan ni tänka er att inte frysa i tjocktröja och en väst. Jag var iallafall överlycklig :D

Efter det så lindade jag om Solles stöd bandage och gick med honom en sväng och mamma gick med mint. Lika trevlig som vanligt att leda.

Och till sist så sprang jag hem ifrån stallet. De ni! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0