en riktig pers

Nu börjar våren komma och snön smälter. Allt är frid och fröjd tills det blir lera upp till knäna på hästarna i hagen. Hästarna blir riktigt leriga på ben och magen. Men hade mamma inte varit korkad och tagit av Toledo täcket så hade han inte sett ut såhär och det hade heller inte tagit en timme att borsta honom och han fortfarande hade massa lera kvar...
Så ridningen på honom han jag tyvär inte med idag då tiden gick åt att försöka få honom ren. Men det gör inte så mycket då han ska få ta det lite lugnt nu innan tävlingen på lördag! Hoppas att det blir varmt innan lördag, för den här hästen skulle behöva ett rejält bad!
Före


Efter


Solero hade därimot ett täcke på sig men hade endå lyckats att få lera upp på hela rumpan. Haha, hur han lyckas. Men han var mycket enklare att få bort leran på så det gick på 10 minuter sen var den borta.

Red honom på grannens ridbana, den är helt smält nu. ÄNTLIGEN! red iallafall med tredelat idag som jag ganska ofta försöker rida honom på. Men jag fattar inte ens varför jag tror att det ska gå på det bettet eftersom att det alltid går åt pipsvängen.. Men jag vill inte hela tiden ha en pelham i munnen på honom, men det är bara att acceptera att han går bäst på det. Men gick någorlunda bra emellan åt endå så det var väl helt okej!

Han har även lyckats sparkat sig själv på insidan av frambenet i hagen, som händer ganska ofta med honom. Han vet nog inte riktigt vart han har sina framben.. klantiga lilla ponny, men han är bäst!

(Bild från ridpasset idag, Victoria laddar upp dom andra sen)


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

ÅH HERREGUD :o

2011-03-24 @ 07:57:02
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför rider du inte med benskydd då;)?

2011-03-24 @ 08:14:20
Postat av: Nadja

Vad har hänt med frans, varför skriver du inte om honom längre D: :)

2011-03-24 @ 15:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0