svar

1. Tävlar du mycket, vem tävlar du mest?
2. Hur länge har du känt vici?
3. Hur gammal är Solero? Han är riktigt fin!
4. Kan du göra ett inlägg om hur många hästar du har haft och när du köpte dem och hur det gick till, om alla du har haft genom dina år! :) kram

1. Ja, det gör jag väl. Solle är den som jag tävlar mest.
2. Ja, har tappat räkningen.. 11-12 år sen.
3. Visst är han! han är född 98 och är 13 år.
4. Ja det ska jag göra, men inte just nu. :)
kan du inte säga alla svar i ett videoinlägg? :)
Haha, nej inte den här gången, känner att det kan bli väldigt pinsamt.. :P
Hur länge har du haft häst?? Och vilken häst var din första häst?? :)<3
Jag har haft egen häst i 4 år tror ja. :)
Du pratade ju om att köpa storhäst, ska ni då ha sex hästar eller ska ni sälja någon ( iof kanske tolle säljs snart men ändå)?
Vad är det högsta du hoppat? ( både enstaka, bana på tävling & bana på träning)
Berätta din "ridhistoria" alltså typ när jag var fem började jag rida blablabla :)
Jag kommer inte att köpa någon ny häst innan Tolle är borta. Så det kommer bli som vi har nu, alltså 5 hästar! :)
Högsta jag hoppat enstaka är nog 130-140 cm, på tävling är det högsta jag hoppat 120 cm och bana hemma är 125-130 cm.
Tar det i ett annat inlägg då jag känner att dethär kan bli väldigt långt annars.

Hej, superbra blogg!
Jag undrar:
1. Hur lång är du?
2. Hur lång är din C-ponny?
3. Hur mycket väger du och hur lång är du?

Hej, tack!
1. jag är 159 kanske?
2. Antar att du menar hög, han är 139cm.
3.tänker inte tala om vad jag väger :P
1. Hur många hästar har du/din familj? Och vilka av dem är verkligen dina?
2. Står dina hästar i samma stall som Vikkis hästar?
Grymt bra blogg!

1. Familjen har 4 hästar, och en som inte är vår. Så vi har just nu 5 hästar. Verkligen min är faktiskt bara Solle.
2. Min familj äger ett stall där Vici har sina hästar, så ja vi står i samma stall!
Tack! :)

1. vad är du mest nöjd med på din kropp?
2. vad är det bästa respektive sämsta med solle?
3. finns det nån situation där soller eller frans kan vara jobbiga eller så, t.ex vid lastning eller när dom ska skos?

1.Ärligt talat så är jag faktiskt inte nöjd med något på min kropp...
2. Det bästa är att han är så mysig och har en sån härlig personlighet. Det sämsta med honom är att han är så svår riden.
3. Nej faktiskt inte, eller Frans kan tycka att det är obehagligt att bli duschad i slangen när man kommer till baken och stå och kicka lite, men inget farligt. Kan faktiskt inte komma på något annat.
berätta om vad du tkr om victoria, hennes hästar och hur hon rider och så :p
Jag tycker att Victoria är en stört skön person som verkligen sköter om sina hästar exemplariskt. Jag tycker att hon har super fina hästar och hon rider dom sjukt bra! :)

Kan du inte lägga upp bilder från din bal? Eller iaf en bild på dig så man får se hur du såg ut. :)
Bilder kommer inte upp då jag inte har några, och ärligt talat så finns det ingen bild på mig från balen då jag tagit bort alla.. :/
vad är ditt största mål med ridningen om du tänker ett år framåt.
och vad är ditt mål med ridningen över huvudtaget.
kamiz (: <3
Mitt mål med ridningen om 1 år frammåt är SM, målet är helt klart att tävla utomhus SM 2012.
Över huvud taget så är det att komma så långt som möjligt med både Solle och stor häst. :)

1. Vad hette din första häst??
2. Hur många hästar har du haft och vad hette/heter dom ??
3. Har du några andra djur??
4 har du några andra intressen än hästar ???
1.Vi köpte faktiskt Majsan och Mint samtidigt, men jag red mest Majsan för jag tyckte hon var mer lagom snabb, Så Majsan! :)
2.Jag har haft 5 egna hästar, Majsan A-ponny, Mint B-ponny, Timjan C-ponny, Frans C-ponny och Solle D-ponny.
3. En katt som bor i stallet, 2 hundar, 2 marsvin och en hamster! :)
Toledo han är juh till försäljning, men i fall man är intersserad, kan ha stå kvar där han bor nu? :)
Stämmer, ja det kan han! :)

Kanske inte direkt en fråga till dig, men vet du vart Victoria har köpt sina neonblå benlindor?
Du borde fråga henne, jag har verkligen ingen aning.
Kommer med massa frågor till.
Favoritfärg på schabrak & lindor?
Har du några andra intressen förutom ridning?
Har du någon ledig dag eller är du i stallet varje dag?
Hur förbereder du inför tävling?
Hur förbereder du inför meetings?
Vad är roligast, dags-tävlingar eller meetings?
Favoritfärg på hästar?
Hur rider du dagen innan en tävling? Alltså hoppar du, rider du ett dressyrpass, vilar hästen?
Hur rider du dagen efter en tävling?
Hur ofta putsar du träns & sadel?
Hur ser en veckas ridpass ut (ungefär) för dig?
Ska du på något läger i sommar (som t.e.x Victoria är på fälttävlansläger)?
Vilka bloggar följer du?
Vem är din förebild?
TeamSL eller Dressyrmupparna?
Det har ju talats mycket om "bortskämda ponnyungar" i dressyrmupparnas blogg. Vad är din åsikt om detta?
Beror på färgen på hästen som ska bära det, men gillar marin.

Nej faktiskt inte!

Jag är i princip i stallet varenda dag, det händer att jag tar lediga dagar, men det är sällan.

 brukar oftast packa allt på morgonen innan vi åker.

jag brukar oftast börja packa sadel skåpet 2 dagar innan.

Gillar annorlunda färger, har ingen speciell favorit.

Jag rider på som vanligt dagen innan. Jobbar igenom lite extra och försöker få hästen mjuk och lösgjord.

Alldeles för sällan!

hoppträning 1 dag, tävling 1 dag, vila 1 dag, rida ut 2 dagar, markarbete/dressyr 2 dagar.

Nej, var väldigt sugen ett tag att hänga med på fälltävlans lägret, men så blev det inte.

Följer ingen riktigt varje dag, men brukar kolla hastdiggaren, teamsl, ponnyochryttare, dressyrmupparna, ibland.



Hur går det med tolle? Kan du lägga upp mer bilder på han? :)
Det går bra med honom. Ja det kan jag göra, måste bara leta reda på min kamera så jag kan gå ut och ta lite färska bilder! :)

Hej!
Grym blogg, så grym att mer uppdatering vore inte helt fel (vet att det är svårt att hinna, men kan ni inte göra något inställt som kommer upp när ni gör något annat?) :D
1. Varför skrev du inte om Tolle på jättelänge?
2. Kan du inte berätta vilka olika ponnyer du haft från början till där du är idag ? :)
3. Hur träffades du å Victoria?
4. Läser du Nellie Berntssons blogg?
GRYM blogg! :)

Hej!
Det ska vi absolut försöka tänka på!
1.Jag vet faktiskt inte, känner att jag inte skrivit så jätte mycket den senaste tiden i huvud taget, men det är inget som har hänt med honom och han är kvar.

2. Jo, det kommer i ett annat inlägg!

3. På gatan när vi var 3 och 4 år gamla vi var grannar och är det fortfarande! :P

4. Nej.
Tack! :)

varför är det ingen uppdatering med tole? är han såld eller har jag missat något?
Nej han är inte såld, Vet faktiskt inte varför det inte har blivit så mycket uppdatering om honom..

Ska du på nån tävling på Timrå Hästsport förening det här året? :)
Tror faktiskt inte vi åker dit iår. :)
Har Majsan eller Mint varit din ponny någon gång? Alltså att du tävlat dom och så.
Hur länge har ni haft Frans, Solle, Majsan, Mint och Tolle? Och hur kom det sig att ni började med att ha försäljningshästar? :)
Ska Jossan ta över Frans efter dig? När blir det?
Är hon också lika hästintresserad som du? :)
Ja, båda har varit mina, jag har startat 2 klubb med Majsan. Mint har jag lärt att gå över en randig bom, så vi har varit ute och tävlat en hel del, men det var bara dom 2 sista starterna vi gick nolla, och kom hem med placering! :)

Mint och Majsan har vi haft i 4 år tror jag, Frans i 2 ½ och Solle 1 ½ år. Bara en rolig grej som vi sa ja till när vi fick frågan. :)

Hon har i stort sett redan tagit över honom.

Ja det är hon! :)
Läste för ett tag sen att en av era hästar special lastas. Hur då ? :)
ja, våran B-ponny Mint. När vi fick honom så gick han inte i närheten av en transport, ögonen bara rullade på honom.

Han skulle först slaktas, så när dom skulle köra upp honom till stockholm från malmö så hade 5 gubbar släpat honom baklänges in i transporten med förbundna ögon. Så han har inte haft ett alldeles enkelt liv som ni kanske förstår.

 Men honom skulle jag ha så jag fick rida hem honom när vi köpte honom :P men det är en annan historia. Vi kände att vi ville kunna lasta honom ifall det skulle hända någonting och att jag skulle kunna komma ut på lite små tävlingar, så vi började med att träna att transporten inte var farlig, vi satt på rampen och han fick godis mm, tillslut så var han inte rädd för den längre. Sen tog vi ut en kille som hjälpte oss med att lasta honom, hur vi skullle göra mm. Så vi kör på hans metoder än idag och det funkar kanon! :)

Hur lärde du och Victoria känna varandra?
Vi har i stort sätt varit grannar hela våra liv, så på den vägen är det!

Är du aldrig hopprädd när du tävlar högre klasser? :)
Jo det händer, speciellt om det är en fet oxer som man rider mot. Men det allra värsta är att känna att man ligger fel mot en stor oxer. :P

Hur länge har du ridit?
Hur länge har du haft egen häst?
Hur länge har du kännt Vici?
Vilka bloggar läser du?
Eran blogg är jätte bra!!!! Och du rider sjukt bra!!!! :)
         
           5-6år.
           4 år tror jag det är.
           11-12 år, vet inte riktigt! :)
            Svarat på det högre upp.
            Tack så jätte mycket! :)

Ett gäng biler på mig och Victoria för ett antal år sedan!


Och nu några år senare, så driver vi en stor hästblogg tillsammans! :)


/Elina

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej! Jag är ny läsare och undrar var ni bor och vilken klubb ni tävlar för? Samt var fälttävlanslägret en av er skulle iväg på, vart finns det? :)

2011-06-14 @ 23:35:37
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: vilma

elina din kortis:)

nu känner ja mej stolt som är 5 cm längre och yngre :))

2011-06-15 @ 00:19:51
URL: http://skimmelmupparna.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Kan inte du lägga in ett inlägg med alla bilder du har på tolle? :D

2011-06-15 @ 10:02:41
URL: http://jjasminelundblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

du svarade inte på min fråga :(

2011-06-15 @ 10:20:18
Postat av: Anonym

stor hästblogg ?

2011-06-15 @ 10:47:29
Postat av: ds

det var ju en massa frågor som du har skrivit själva frågorna men inte svarat på? :O

2011-06-15 @ 15:44:13
Postat av: s

kan inte du skriva om Timjan? :) Slänga upp lite bilder och så? Tror att jag känner hennes ägare ;)

2011-06-15 @ 15:58:14
Postat av: Anna

han som hjälpte er att lastträna, var det Janne Kalma? :)

2011-06-15 @ 19:43:00
Postat av: I

du måst vara längre än så:) stog bredvid dig när du va på gotland och du va inte kortare än mig tror jag :) :P

2011-06-19 @ 17:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0