ponny-häst

Jag är så grymt sugen på att köpa stor häst. Har varit det ett bra tag nu, men nu vill jag verkligen mer än någonsin. Känns lite som att jag vill gå vidare, självklart ska jag inte släppa ponny tiden ännu, jag ska ha Solle tills jag blir 18, men ha en häst samtidigt som jag kan rida in mig på. Har faktiskt kollat runt en hel del och hittat några också. Så mamma ska väl antagligen ringa lite. Det är inte så att det är brådis så det får ta den tid det tar att hitta en häst jag verkligen tycker om. Alltså så kommer det bli så att jag har Solle och en storis. Men just nu är det bara funderingar, alltså inget som är bestämt, men det skulle vara så roligt! :)

Någon av er som rider ponny och häst, eller bara häst? Eller kanske sugen på att gå över till stor häst från ponny?


/Elina

Kommentarer
Postat av: Sarah Olsson

Har islandshäst men red en "storhäst" idag och blev riktigt sugen ;)

2011-06-12 @ 19:28:39
URL: http://saaraholsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag red både storhäst & ponny ett tag men ja tyckte att det blev så stor rid skillnad, iför sig så red ja c ponny & storhäst då ja aldrig red d ponny :D men det kanske fungerar för dig :D:D:)

2011-06-12 @ 19:49:47
URL: http://tingetorp.blogg.se/
Postat av: emma kristoffersson.

jag är också jätte sugen på att skaffa stor häst, just nu har jag 2 d-ponnyer och tyvärr har vi inte plats i stallet för en till häst :(

2011-06-12 @ 20:13:52
URL: http://emmakristoffersonn.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har ponny och letar för fullt efter storhäst. Ska med andra ord ha både ponny och häst ;)

2011-06-12 @ 20:19:36
Postat av: Anonym

Hej :) jo jag har 4 storhästar som är våra fast rider bara två :) jag tycker det är grymt kul att rida storhäst. man har lite mer att arbeta med men de beror ju helt enkelt på häst till häst. vet att jag lånade en c-ponny förr förra somamren och de var något som var otroligt kul :) kommer inte glömma de. men kan säga att de är en stor skillnad. så det skulle ju vara bra att ha en stor häst att rida in om man säger så ;) men jag tycker du ska göra det som känns helt rätt. själv klarar jag inte av ponny direkt då min gick bort och jag inte vi´ll köpa en ny. så jag började lixom rida häst direkt efter det. har bara lånat en ponny lite då&då ;) okej detta blev nog rörigt men jag hoppas du förstår :) älskar eran blogg:D<3

2011-06-12 @ 20:23:53
Postat av: Maria

Jag är född 1995 har storhäst och har haft sen december 2008, red dock min brors storhäst en gång i veckan from början på 2007 då jag är lång och alltid varit...

2011-06-12 @ 20:28:08
Postat av: josephine

vrf ska du inte ha kvar den c-ponnyn? :S

2011-06-12 @ 20:30:22
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag har en D-ponny som jag tävlar . Och en storhäst som jag tävlar:) håller på att rida in mig på en storhästen :)

2011-06-12 @ 21:08:10
Postat av: alexandra

Jag har en ponny och en storhäst :)

2011-06-12 @ 22:00:44
URL: http://alexofisen.blogg.se/
Postat av: Ellinor Essen

Jag rider ponny och häst, man känner verkligen skillnaden och jag tycker det är väldigt bra att precis som du säger "rida in sig på stor häst". För om man gör det sen när ponnytiden är över, då är det ganska tråkigt om det tar lång tid och man måste gå där och vänta på att det verkligen ska funka sen tävlingsmässigt med!



Så om jag hade varit du så hade jag nog skaffat mig en stor häst redan nu :)

2011-06-12 @ 22:14:24
Postat av: emma

ska jossan ta över frans helt då, eller har hon redan gjort det kanske? :)

2011-06-12 @ 22:27:01
URL: http://eeemmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur länge ska du ha kvar Frans :)?

2011-06-12 @ 22:38:04
Postat av: Anonym

jag har båda ^^

2011-06-12 @ 22:52:53
Postat av: Sanna

Rier både ponny och häst, eller ja red vill säga innan alla skador. Kan verkligen inte bestämma mig för om ja vill rida ponny eller häst haha :)

2011-06-13 @ 07:36:21
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Esther

Min mamma har en häst. Och jag har två ponnyer. Jag rider ju mina ponnyer. Och ibland rider jag mammas häst. :) jag är 10 år. Så jag ska inte ha storhäst på ett tag!!! ;)

ÄLSKAR eran blogg!!!! :)

2011-06-13 @ 08:26:58
URL: http://estherjarvling.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag är född 1995 och rider både ponny och storhäst. Häsen har jag inte haft så länge så jag håller just nu på att klättra i klasserna. Med ponnyn rider jag Msv b.

Det är väldigt stor skillnad från D-ponny till storhäst om jag får säga det själv, i och för sig har jag en häst som är 170 så man kan ju ha mindre hästar om det är så. Men det är samtidigt riktigt bra träning att kunna rida två så olika hästar samtidigt. Så det ger dig mycket erfarenhet till framtiden kan jag säga! så jag tycker dina planer låter kanon! :)

2011-06-13 @ 09:28:26
Postat av: Anonym

Jag rider ju privathäst som jag är medryttare på, men ponny på rasta ;) så det är ibland en himla skillnad men gud vad kul det är att rida storhäst! :)



/amanda G.

2011-06-13 @ 10:08:42
Postat av: Jossannn

jag rider en häst (han e 3 mm över ponnymåttet xD), men till hösten så ksk E ponny kommer ju. då kan du ju skaffa det :)

2011-06-13 @ 15:55:37
Postat av: matilda

Jag är sugen på en storhäst, så då kan jag ha en c, två d och en storhäst. :D

2011-06-13 @ 17:57:57
URL: http://matildanerell.blogg.se/
Postat av: Eve

jag hadde förut en d ponny och 2 storhästar, dock var det småa storhästar, så det var ju mest sprången och stegen de märktes på. ja tycker de är bra att rida både storhäst och ponny under samma tid!



i somras red jag ca 3-4 ponnier om dagen och 3-4 storhästar om dagen, de är bara lärorikt att rida flera olika sorters hästar!

2011-06-15 @ 00:16:21
URL: http://eeponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0