det här har jag gjort idag

Idag har jag varit i stallet i ca 11timmar? Jag har försökt få Roxi att äta och dricka, ställt ut vattenhinkar, gjort betforvatten, försökt få i henne medicin, gosat och hållit ett öga på henne hela tiden. Jag gick även ut och gick med henne och tvätta henne. Allt för att min stjärna ska må bättre.

Hon är på bättringsvägen, men ibland får hon jätte ont och ibland går det över helt. Men nu när jag var där och kollade till henne vid kvällsfodringen, åt hon upp all betfor och åt lite hö och drack vatten.

Tro inte att jag glömt bort min underbara Braven, han fick faktiskt komma ut i sommarhagen och träffa många nya kompisar och även sin själfrände! haha :) Men mer om det imorgon!



/Vicky

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har en shetlandsponny som haft kolik många gånger. Jag har alltid blivit rådd att inte ge hö förns hon är helt bra. Ifall det är stopp i tarmen så byggs det bara på om man ger mat. Det är inte bra. Tänkte eftersom Roxi inte är helt ok än.



Känns inte riktigt som kolik om det fortfarande inte är helt bra. Kolik brukar oftast släppa efter olja, b-vitamin, kramplösnde och smärtstillande. Och är det ett stopp så brukar dte släppa efter dom bajsat ordentligt.

2011-06-08 @ 12:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0