resultat vingåker

Sådärja, nu är jag hemma efter en rolig meeting med grymt roliga männsikor! Jag har varit så himla kortfattad om resultat denna helg efter varje dag så tänkte skriva om varje dag.

Första dagen så red jag en LA. Det var bedömning A:0 och jag red runt nolla. Ritten kändes inte bra, han sökte inget stöd i munnen alls och sprang och jag fick knappt någon kontakt med honom, så satsade inget utan försökte bara komma runt nolla. Vi kom iallafall 5a på den tiden.

Andra dagen så gick jag först ut en LA med bedömning A:0 tror jag, gick helt åt skogen bokstavligen. Han va lika dålig på att lyssna i munnen i denna klassen också och hoppade och studsade, gjorde inte riktigt som jag sa åt honom. Men ska inte skylla på honom för det var mitt fel att det blev som det blev, jag satt och hade honom för kontrollerat, så mot första hindret kommer han fel men hoppar endå och river bakbommen, 2an och 3an var katastrof, när jag kommer mot 4an så bara sitter jag och backar honom men han hoppar stillastående endå och river ganska rejält, efter det så la jag en volt och och saktade av till skritt, sedan började jag om på nytt och red frammåt och det gick mycket bättre, nolla resten. slutade på 12 fel.

Gick även ut en LA+5 samma dag, bytte även till pelham för att få bättre kontakt med honom. Den här klassen var det en bedömning som heter C, någon av er som hört talas eller ridigt det förut? Jag hade iallafall aldrig hörttalas om det. Men det var iallafall så att det var som en A:0, alltså att det gick på tid på en gång, men rev man ett hinder fick man 4 sekunder tillägg och inte fel, fick man stopp så gick ju tiden+ att man fick lite sekunders pålägg pga stoppet, 2 stopp så var man ute. Jag var helt Bestämd i att nu skulle jag rida på frammåt, satsa och fanimej vinna. Första hindret satt jag och promsade honom mot så han kom i botten, efter det så släppte jag på honom och lät honom gå, och jävlar asså. Första gången jag låter honom gå och satsar, vi hade 54 sekunder och 2an 60 sekunder. Så alltså seger i den klassen.

Idag skulle jag rida en MSVB var det tänkt, men vi struntade i det och gick ut en LA istället. Hade pelham på honom idag också vilket var ett dumt val då han var jätte känslig idag, så fick vara extra mjuk i handen och såfort jag tog i honom så gjorde han luftsprång. Bedömningen var A:0/A:0, gick dubbel nolla och kom 2a på det! (:

Har inga bilder från helgen tyvärr, ni får säga till om ni vill se film och från vilken klass! :)

/Elina


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis va kul, duktiga ni är! xP Ser gärna film från alla klassr om du har! xP

2011-07-03 @ 20:19:59
Postat av: Anonym

vill verkligen se film :D

2011-07-03 @ 20:26:15
Postat av: Emma

Kolla vill jag lugnt göra, duktig ryttare är du ju !! :)

Postat av: Petra

Film från LA+5 och LA gärna :D



grattis till placeringarna :D

2011-07-03 @ 21:10:31
URL: http://alwaystry.blogg.se/
Postat av: Wilma Kullström

grattis, film från alla eller från den ni vann :D

2011-07-03 @ 21:40:49
URL: http://teamjw.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag skrev ett inlägg till er på min blogg, hoppas de va okej annars tar jag bort det! Jag gav er en hiss! Grattis till placerinarna :)

2011-07-03 @ 22:13:48
URL: http://amandaking.blogg.se/
Postat av: maja

vad är en A+A klass?

2011-07-04 @ 01:32:18
Postat av: malin

åh grattis! :)

2011-07-04 @ 02:58:43
URL: http://justmallan.devote.se
Postat av: Katja - en talangs blogg

Vill se filmer från alla klasser :)

2011-07-04 @ 10:28:12
URL: http://stallkatjap.bloggplatsen.se
Postat av: Jasmine Lundblad

Jag såg er där, fyfan vad fin solle är! :D

2011-07-04 @ 10:31:09
Postat av: Manalicous - foto & mode bloggen

hejhej!!

var jätte gärna med i dagens blogg.

läs exakt allt jag har skrivit för då vet du exakt hur du ska göra & hur du ska öka din chans.

Lycka till & hoppas du vill vara med.

SPAM ÄR TILLÅTET !!!

glöm inte att göra ÖKA CHANSEN & skriv allt du gjort så jag vet vilka som gjort vad ;DD

glöm inte att länka dagens blogg i din blogg.

/Manalicious

2011-07-04 @ 10:49:13
URL: http://manalicious.blogg.se/
Postat av: w

hej, skulle du kunna göra ett inlägg med alla klasser? alltså vad typ A+A betyder och allt sånt! skulle gärna vilja veta och tänkte att du kanske vet!

2011-07-04 @ 14:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0