Mycket som har hänt

Ligger efter så jädra mycket i bloggandet känner jag, så mycket som jag har att skriva så skriver jag endå inget.. Iallafall i onsdags haed vi keopraktor till Frans och Solle, Frans satt fast ordentligt bak till, men hon hittade inte direkt vad som är felet så hon tyckte vi skulle åka in till solvalla där vi hade tid. Solle tyckte hon såg jätte fin ut och hitta ingenting. Hon tyckte att han hade fått mycket bättre överlinje samt att det sättet jag lägger upp min vecka med honom är perfekt för att han ska hålla, så det var roligt att höra! :)

Idag var vi på Solvalla med Frans. Vi började med att bedöva bit för bit på benet för att hitta vart det satt. Han reagerade på kotan samt knäet. vi rönkade och sprutade knät på honom. Kan inte beskriva hur stolt jag är för min ponny idag, 5 sprutor, han rörde inte ett öra när dom till och med var inne i leden och spruta, inne på rönken fick han en pytte dos som inte började verka förens vi tog sista bilden. När hon flyttade kameran så vände han på huvudet och kollade, men han brydde sig inte. Nu ska han ta det lungt i 2 veckor med små korta promenader. Sen ska vi longera och se hur han ser ut, ser han helt ok ut så kommer vi börja sätta igång honom under en 6 veckors tid! :)

Har en edl bilder från dagen, det kommer upp senare idag eller imorgon! :)
/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0