Därför klippte jag Solle



Försent! =p  Nej men jag brukar själv vara lite emot att klippa hästen på sommaren då det är jätte bra skydd mot knott och dessa små djur. Men jag gör faktiskt ett undantag på Solle iår. Förra året hade jag honom oklippt hela sommaren och det är inte kul. Eftersom att Solle har blivit klippt så himla mycket innan jag hade honom på sommrarna så är han "sönder klippt" Dvs att han har jätte lång päls på sommrarna. Hade jag inte haft honom som tävlings ponny så hade jag aldrig klippt honom, men nu när vi är ute och tävlar så är det jätte jobbigt med en häst som blir dygn svettig redan på framridningen. Så där har ni anledningen till varför jag klippte honom och jag tror även att han tycker att det är lite skönt! :)


/Elina

Kommentarer
Postat av: tilda

sv jag vet........ Nej i år fick man inte vara äldre än 95a så nästa år får man inte vara äldre än 96a ;) DET SUGER! :( <3

2011-07-12 @ 12:09:55
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag är typ tvungen att raka min ponyn väldigt ofta! hon har typ en isispäls den växer jättefort och är tjock som tusan! hon mår inte heller bra av lång päls så vi rakar henne så fort det behövs! :)

2011-07-12 @ 13:09:45
URL: http://dreessaage.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är ju bara å sätta på flugtäcke :)

2011-07-12 @ 13:51:33
URL: http://dressyrekipagen.blogg.se/
Postat av: anonym

Hejj, på den här bloggen : http://equesterskvaller.blogspot.com/

skrev dem en sak om att du kopierar saker .

Kanske du vet om det, men om du inte visste så kolla upp det ( om du vill)

2011-07-12 @ 21:18:19
Postat av: Anonym

Man blir så trött på okunniga människor! Klart man klipper sin tävlingsponny som ska orka i det varma vädret och vem vill ha en björn på banan. Men har man ju insektstäcken och spray. Och vem bryr sig om hur pälsen när den växer ut!? Hallå det är en tävlingsponny, den klipps året runt. Säger bara rock on! Du och solle är för braa ;)

2011-07-12 @ 22:59:55
Postat av: disa

ge mig din ponny, så jäävla amazing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-07-15 @ 03:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0