svar på frågestunden

Vad menar du med tidigare inlägget "jacob tipsar"?
Hur lång är du?
 Vad är din favoritfärg?
Det stod att han tipsade på deras hemsida, men det var väl om lägret om vad man skulle göra och så för tobbe, vet inte riktigt..
160 cm
har ingen favorit färg, men gillar blå och rosa :))
Vad är din favoritfärg på utrustningen (som schabrak och sånt) till dina hästar?:)
Favorit är nog blått! :)

Vilka ponnier skulle du helst vilja ha som är på ungefär samma tävlingar som dig? :)
Hmm, oj, jag vet faktist inte, det finns många fina men några som jag tycker är fina är, Lisas häst Star (som är med i ponnyaakuten), min kompis Claras häst Stormpojken är finfin, Kallekvalster är inte dum han heller, sen finns det många fler, det här är dom som jag kommer på nu!

vad gör du när du inte rider, är i stallet?
Brukar inte bli så mycket tid över från stallet, men oftast så brukar jag träffa kompisar!

Hur många läsare har ni? :)
Vi har mellan 500-700 besökare om dagen.

Har du ridit Roxelina eller braven någon gång? isåfall skulle du vilja rida dem?
Jag har ridit Roxi några gånger men inte Braven, Det är inte direkt att jag känner behov av att jag skulle vilja det, men jag skulle ju inte säga nej.


Har du ridit Victorias häst/
Roxi har jag ridit

Hej :)
När du vatt på meetinget i vimmerby i sommras hade du med alla dina ponnyer då?
Hihi vi tävlade mot varandra i några;) kram<3
Nej jag hade bara med mig Frans, och sen så hade vi med oss våran B-ponny Mint som min lilla syster hoppade!  jaha vad roligt! :)


Hur högt har du hoppat med dina ponnisar och hur högt är det gögsta? :)
Vilka raser är dina hästar? var står dom? villdu göra ett inlägg om hur en vanlig stalldag ser ut för dig? Kram er blogg är bäst!! :P
Med Frans har jag hoppat 125cm och med Solero 140cm enstaka hinder och bana med Frans på 120cm och Solero på 130cm. Men det högsta jag hoppat med Solero var nog när vi råkade hoppa över hinderstödet kom jag nyss på..
Min familj äger ett eget stall ute på ekerö, en bit ifrån stockholm där vi har våra hästar och några inackorderingar!
Jo absolut det skulle jag kunna göra!
Åh vad kul att höra, tack så mycket! :)

har ni något mailkonto? :)
P.S sjukt bra blogg
Ja det har vi, [email protected]
 tack! :)

hur många läsare har ni om dagen ungefär? :)
Det ligger mellan 500-700 besökare om dagen! :)
                                                                                     
Haha jag kanske är trög, MEN, vad är det jacob tipsar om ? xd
Han tipsar dom nya deltagarna om lägret!

1. är du avensjuk på victoria för hon har köpt braven?
2. vad tycker du om fjordingar? :)
3. skulle du byta hästar med victoria om du fick chansen?
1.Ska jag vara ärlig så hade jag ingen aning om vem Braven va förens Victoria köpte honom, så nej det är jag inte!
2.Jag har inga fördomar emot fjordingar, jag tycker att det är en häftig ras.
3.Nej det skulle jag inte göra,enligt mig så har jag dom finaste hästarna i världen! :)

På den översta högra bilden, vart tävlar ni då? :)
Enköping ryttarförening


vem köpte ni solero av? :)
Emteryd heter dom i efternamn!

vem av frans och solero är bäst att rida, och vem är snällast och så när man ryktar osv. ? :)

Dom är helt olika att rida, Frans är seg och har korta steg och Solero är het och har längre steg, men jag tycker att båda är lika bra att rida :) båda två är super mysiga i all hantering, det enda är när man ska tvätta dom som Frans inte gillar, så han kan stå och sparka med bakbenen, men det är det enda!

hur stora är dina ponyer.C,D? :)
Frans är en C-ponny, 139 cm och Solero är en D-ponny, 147 cm.

hur många läsare har ni per dag? :)
gillar eran blogg jättemycke
Vi har runt 500-700 besökare om dagen.
Vad kul! :)

Gpa vs Tretorn?
Vilken av dina hästar är bäst tycker du?
Hur mycket köpte du dina ponnyer för?
Anser du dig själv som bortskämd? (inte för jag tycker det)
Roxi vs Braven?
Vad heter din bästa kompis?
Rider du varje dag?
Hur gammla är dina hästar?
:)
gillar både Tretorn och Gpa, men Gpa
Solero har mer kapacitet
Inget som jag går ut med här i bloggen
Lite kanske, inte så mycket, köper det mesta själv.
tycker båda är lika fina
har många "bästa"vänner
ja nästan
Frans är född 00, 10 år fyller snart 11
Solle är född 98, 12 år fyller 13

vem hoppar bäst av solero och frans ? :P
Solero har mer kapacitet, men min tränare tror att Frans kan gå MSVA(120cm) så han har kapacitet han med!

hade du tänkt att sälja Solle någon gång, eller ska du ha kvar honom ? :)
Har inte funderat på det än, men än så länge så finns det inga planer på att jag ska sälja honom! :)

Vad har du för sadel/sadlar
-vilka tränar du för
-vilken är din idol?
:)
Till Frans så har jag en Prestige Versailles och Solero har en Amerigo
Jag tränar för Hans Westergren
Har ingen speciell idol, men tycker att meredith michaels beerbaum är en riktigt duktig ryttare! :)


Vad är det högsta du har hoppat och tävlat med dina hästar? :)
125 hinder på Frans och 140 hinder på Solle

Vad är det högsta du har hoppat? :)
Över hinderstödet med Solle...haha, nej men, 140 hinder! :)

Hur hög är Frans i mankhöjd?
och vilken ras är solero, och hurgammal är frans och solero? :)
Han är 139 cm.
Han är en Tysk ridponny, Frans är 10 och Solero är 12 :)

                             

Kommentarer
Postat av: elinor

nämen om du köpte Solero av Emteryd så har jag skött om han :P jag provjobbade där en dag och lillsyrran hade en isabell som jag gjorde i ordning och mockade åt och de måste ju ha vart han :)fast jag började aldrig jobba där för jag kom fram till att jag inte ville jobba i stall för det är så tufft.

2011-01-19 @ 11:20:42
URL: http://engelstoft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0