TÄVLINGSÅRET 2010

2010 har varit ett rätt så bra år tycker jag, resultaten har gått lite upp och ner med hästarna, men 2011 ska det bli bättre! :D

Januari

2010-01-05
Årets första tävling på ryttis med Frans
LB+5- vann LA- hoppa fel hinder, klant



Februari

2010-02-07
* Tävling på södertälje med frans och debut i MSVB för båda två
LA- 1 stopp, han titta på vattenmattan, 4 fel MSVB- 1 stopp på andra hindret, la bara fram handen, 4 fel


2010-02-20
* Debut på tävling med Solero på stäket.
LC- dubbelnolla och 4a LB-2 stopp, 8 fel på hinder, kanske något tidsfel.



Mars

2010-03-27
Tävling på Hamre ridklubb med Frans.
LA- peta ett hinder, slarvo, 4 fel  MSVB uts på sista hindret som det blev krach på så ramla av.

2010-03-29
*Första omgången i div 1 på Rastaborg med Frans.
LB förklass- dubbelnolla och vinst
LB lagklass- nolla i grunden och det var Clara och Karin också som också va med, så vi var vidare till omhoppning och där var jag nolla igen och Clara peta 1 hinder och Karin ramlade av, så ingen placering..
April

2010-04-10
*Min och Soleros andra tävling tillsammans, var med i den här sveland cup, testade också att rida med hackamore på han.
LC förklass- dubbelnolla och 6A LB cupen- Dubbelnolla och 2a



Maj

2010-05-02
*Edsbro ryttarförening med både Frans och Solero, andra omgången i allsvenskan också.
Fröklass LB Frans- dubbel nolla och 6:A Solero- 4 fel, 1 pet.
Lagklass LB- Valde att ta Solero, alla stoppa ut sig i laget förutom jag och solo som fick ett pet.


2010-05-14-16
*Årets första meeting på skogslotten med båda.Debut LA också med Solero.
Fredag: Solle- LB, 1 pet, 4 fel LA debut- 1 pet 4 fel.
Lördag: Frans- LA, A:0, 3 pet .MSVB.stoppade ut sig
Solle- LA 4 fel, 1 pet
Söndag: Frans LA- kändes konstig och stoppade på första hindret i LA(??) och ett till sen på 3an så uts.
Solle LA- 4 fel, ett stopp.



Det var den här tävlingen  som Frans skadade sig på, för jag hoppade LA lördagen, första starten med han, så snubblade han till i en sväng, efter det så peta han 3 hinder, tänkte inge mer på det liksom, sen i MSVB så stoppade han ju ut sig, msv är ju alltid msv liksom, men han gick emot mot varje hinder kändes det som.. gick ut dan efter i en LA för att känna på han om det verkligen va nånting så han stoppade på första hindret, aldrig hänt förut så vi åkte in med han när vi kom hem och då hade han vrickat sitt vänstra framknä...
Så vilaa

2010-05-29
* Jumpclup med Solero, 3 omgången i kvalet i Sveland cup, missat andra kvalet.
LB Svelandcup, dubbelnolla och 3a, LB klassen efter- dubbelnolla precis utanför placering.


Juni

2010-06-10
ryttis med Solero, Debut i LA+5
LA- peta första hindret, 4 fel. LA+5, dubbelnolla och 3:A




2010-06-25-27
*Meeting i Timrå med Solle med midsommar cup

Fredag: LB(cup klass) dubbelnolla och 2:A
LA 0+4 fel utanför placering

Lördag: LB(cupklass) dubbelnolla och 3:A
LA- 4 fel(pet), 6:a

Söndag: LA(cupklass) 0+4 fel, 4a

2:A i cupen totalt



Juli

2010-07-30-01
Meeting i vimmerby med Frans, första tävlingen efter skadan.
Fredag: LB 0+0 fel, utanför placering.
Lördag: LB 0+0 fel, placerad 13. LA, 4 fel, 1 pet.

Augusti

2010-07-30-01
Söndag: LB 0+0 fel, placerad 10 LA 0+uts, 2 stopp, mitt fel.
2010-08-06-08
Meeting i tierp med Solle. Debut MSVB
Fredag: LA- uts, 2 stopp, jag var helt väck efter att ha suttit i solen hela dagen utan att dricka, duktigt. MSVB debut 8 fel, 2 pet.
Lördag: MSVB uts, han testar mig.
Söndag: LA, första gången jag red med spö och sporrar, jag var arg för att han höll på så då gick det bättre och peta 1 hinder 4 fel.
MSVB, ridsport ponnycup omgång, så det var inte LITE maxat.. 14 fel.


2010-08-20
Roo gård ridklubb med Frans
LB- 4 fel, 1 pet.

September

2010-09-12
Edsbro ryttarförening med individuella DM stockholms distrikt.
LA förklass- Frans: 0+8 fel, 1 pet och 1 stopp i omh, kom 2:A på det.
Solle: testade mig lite nu också och sprang på sidan av 1 hinder, så 4 fel.
DM klassen: Ville verkligen hoppa den klassen med Frans eftersom att vi vann DM 2009 och kul att hoppa igen 2010, men han kändes tittig i förklassen och det gjorde inte Solle, så jag chansade med att ta honom, och det gjorde jag rätt i.
va lite arg på han nu när jag gick ut, gick ut först med han eftersom att jag bytte på häst plats, men han gick klockrent när jag var bestämd mot honom och nollade i grunden, och vi var vidare till omhoppning.
Det var bara 3 som var vidare till omhoppning och då höje dom 5 cm också, så 115 cm, medalj platserna, jag gick ut först dåra, och nollade, dom andra 2 hade 4 fel, så seger och slapp göra den sista omhoppningnen!
KUUUNG


Oktober

2010-10-03
Stäket med båda
LB- Frans: 0+4 fel, peta första i omhoppningen.
Solle: 0+0 fel, 2a
LA: stoppa ut mig med båda två, vet inte vad jag höll på med....

2010-10-22
Södertälje ridklubb med båda
LA- Frans: 4 fel, 1 pet Solero: utesluten.

2010-10-30
Södertörn ryttarcenter, omgång 1 i södertörn cup, både lb och la.
Var ganska så rätt förbannad på Solle eftersom att han testat mig så mycket nu.
LB, Frans: 0+0 fel, 7:A
Solle: 4 fel, stopp på sista hindret, men han va riktigt fin annars.
LA, Frans 0+0 fel, 3:A grym poni
Solle: 0+0 fel, segeeer!



November

2010-11-13
Björkvik med båda
LA ,A:0 - Frans, 4 fel, 3:A Solle: riktig slarvig häst och peta allt kändes det som, 12 fel.
MSVB- Solle, Uts där, men det var en stor oxer från en konstig sväng som jag backa alldeles för mycket emot, klant på ryggen......

2010-11-21
Södertörn ryttarcenter, omgång 2 och sista omgången i södertörn cup.
LB- Frans: k.l.a.n.t.i.g.r.y.t.t.a.r.e som tror att han inte kan stoppa i LB och bara tänker på att det ska se fint ut, men nejnej, han kan han, så 1 stopp 4 fel.
Solle: kung, 0+0 fel och seger. upp i ledningen i cupen också!
LA- Frans va dutti, kom i botten på 1an så peta annars nolla, 4fel
Solle- eftersom att alla kategorier va i samma cup så hade, b och c ponnierna redan hoppat sista klassen, och då låg jag inte i ledningen längre, så när jag gick in där så var det bara, antingen vinna, eller försvinna, så jag red på där, och segeeeer både i klassen och i cupen, hur grym? över 100 som var med i den cupen. min ponny asså♥

December

Vinteeeer vila!



Kram Elina♥


Kommentarer
Postat av: Maja

Inte dåligt du! :) Grattis till fina framgångar!

2011-01-15 @ 21:58:24
URL: http://nilssonmaja.blogg.se/
Postat av: elise

gu vad duktiga ni är ! :D

2011-01-15 @ 22:48:46
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0