nån som klagar på kandar



Haha! :) Jag har ridigt Roxi på kandaret 3gånger, det är inte så här att jag alltid ska rida med det. Men när jag har kandaret på henne så fungerar allt, jag behöver inte tänka på att hon är stark hela tiden och jag får inte lika ont i ryggen eftersom hon drar mig framåt eftersom hon är tung/stark på vanligt bett. Hon trivs även med det och dagarna efter jag rider henne med vanligt bett så är hon så grymt fin! Sen på NM fanns det klasser som man fick ha kandar (vad jag uppfattade) men dom var jag inte med i.

Så du behöver inte bekymra dig, jag tror jag är klok nog att veta vad jag håller på med! ;)



/Vicky

Kommentarer
Postat av: Hedda

2011-08-12 @ 10:39:25
Postat av: Hedda

Vilka stall står du och Elina på?

Superbra blogg <3

2011-08-12 @ 10:45:19
Postat av: m

shiit vad fin hon är på den här bilden! :DD

2011-08-12 @ 10:57:49
URL: http://mickisarvidsson.blogg.se/
Postat av: aidahoo

jag älskar din fjording! :D

2011-08-12 @ 11:01:12
URL: http://aidaho.blogg.se/
Postat av: Martina

Det syns på bilderna att hon går grymt bra på det! :) Det hjälper nog henne väldigt mycket att hitta en lite högre form, kan ju vara bra och skönt för henne också lix att inte alltid behöva vara tung i fram ;)

2011-08-12 @ 11:06:28
Postat av: mimmi

Lite retligt att folk alltid nämner tävling. Ska allt handla om det eller? Huvudsaken är väll att det känns bra med det. Jag tycker det ser mega bra ut! :)

2011-08-12 @ 11:25:29
URL: http://mrunno.blogg.se/
Postat av: Anna

jag fattar inte varför alla måste lägga sig i allt!? kan man inte sköta sig själv? man rider väl på de bett som känns bra för sig själv och sin ponny! jag tycker du rider din fjording på ett väldigt bra sätt och jag vet vad du menar med att hon kan bli stark, min fjording blir med det.allt flyter fint med kandar, jag rider själv min fjording på kandar i markarbetet ibland och det går jätte bra, för min häst trivs på det! så vicky skit i vad alla säger!! du äger!!!!!!

2011-08-12 @ 13:08:35
URL: http://fjordhastpower.blogg.se/
Postat av: Esther

Tycker du är superduktig och rida med kandar!

2011-08-12 @ 16:45:49
URL: http://estherjarvling.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad är det för skillnad på ponny och storhäst? En ponnny är ju bara en miniatyr av en storhäst, dom är ju lika "vuxna" för det. Är man duktig så kan man utan problem rida med kandar på ponny!

2011-08-12 @ 18:29:15
Postat av: Mira

asså vilka losers! jag vet hur starka fjordingar är och hur stor skilnad det är att rida en duktig fjording på kandar! hon ser sinnessjukt fin ut.

2011-08-12 @ 19:18:04
Postat av: amanda

jag tycker hon ser riktigt fin ut på kandar! ni båda är riktigt fina överhuvudtaget! :)

2011-08-12 @ 20:16:12
URL: http://testral.blogg.se/
Postat av: dressyr

absolut rid på kandar om det funkar.. det ser ut som det gör det:o)

men jo du håller tyglarna fel stångtygeln ska vara överst dvs du måste korsa dom och ha bridongtygeln olåst av stångtygeln hade inte sagt något men det kom liksom upp av sig själv :o) fina hästar har du iaf!

2011-08-12 @ 22:44:14
Postat av: Josäfin :>

Hej, vill inte klaga på att du rider på kandar, det får du göra hur du vill såklart, men om du rider på det för att hon är så stark att du får ont i ryggen kanske du ska försöka ta itu med det problemet istället för att betsla upp? :)

2011-08-13 @ 11:13:24
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0