Svar från frågestunden!

Tjock text = Frågor
Smal text = Svar


Hur lång är du och hur stora är dina ponnyer? (inte bara C eller D utan cm) :)
Hur många egna hästar har du haft och vad har det varit för hästar? :)

Jag är 163cm lång. Braven är 144,2cm (d-ponny) och Roxi är 135cm (c-ponny).
Innan roxi hade jag en shettis, som hette Pompeji. :)

Har du tänk tävla Braven mer än Roxi nu på våren eller kommer de tävlas lika mycket? Kommer du byta tillbaka till Kärsgatan nästa år eller kommer du fortsätta tävla för Täby?


Eftersom jag redan planerat dom flesta tävlingar för i vår, så blir det så att jag kommer tävla Braven 2gånger mer än Roxi, så det är ganska nämnt. Men i sommar blir det lite mer med Roxi. :)


1. Favorit märke på schabrak?

2. Ditt favorit schabrak?
3. Vem är roligast att hoppa, roxie eller braven?
4. Var köpte du Roxie ifrån privatperson eller ridskola, hästhnadlare, stuteri?
5. Hur många träns äger du?
6. Vad är det bästa med Braven, och den minst bra med honom?
7. Vilka bloggar läser du varje dag?
8. Vad är det bästa med Roxie och det minst bra med henne?


1. Schockemöhle/Eskadron
2. Mitt horse wear schabrak ^^
3. Braven
4. Jag köpte Roxi av en privatperson, hon heter Linda. :)
5. 7st kanske
6. Det bästa med Braven är att han alltid är positiv till arbete och hans personlighet, den minst bra med honom är att han kan vara lite tjurig ibland. ^^
7. Jag läser dressyrmupparna, capint (några tjejer i stallets) , teamSL, Fokis


var har du köpt dina dressyrstövlar, vad kostade dom? Vilken modell är det? :D



Jag har ett par Cavallo Grand Prix Plus och mina kostade faktiskt bara 3700kr. :)


1. Beskriv hur braven är att rida

2. Har linn hälsat på honom ?
3. vad har du för sadel ?
4. Varför har du samma sadel till både roxan och braven ?


1. Det är helt obeskrivligt att rida Braven, det är helt otroligt roligt iaf, han är som en ny häst varje dag. Man måste rida honom för att förstå. :)
2. Nej hon har inte hälast på än, men jag hoppas hon kommer och hälsar på snart, det skulle vara roligt! :)
3. Jag har en Amerigo (dressyrsadeln) och hoppsadeln är en Bates Caprilli Close Contact.
4. För att den passar till båda, kollat med en sadelutprovare.


Hur ofta jobbar du på din sits ?

Vilken av hästarna är svårast att rida?
Hur lång tid tar det för dig i stallet varje dag ?


Så ofta som jag kan. :)
Braven helt klart!
Det tar mellan 3-5timmar om dagen.


1.Hur högt har du tävlat med Roxi? :D

2.Vem är det som brukar ta kort på dig när du rider?
3. Skulle inte du kunna filma om typ hur det ser ut i dit stall?


1. Jag har tävlat upp till LA:1 i dressyr med Roxi, men jag skulle tävlat högre förra året men det blev inte av då hon blev skadad.. I hoppning ha vi hoppat upp till LC+5
2. Det är oftast min pappa som brukar ta foton! :D
3. Det gjorde jag och Elina för inte så länge sedan men den är ganska gammal och nu ser det inte alls likadant ut, så jag kan film imorn om ni vill? ;)


1. tävlar du för att vinna eller för att det är kul?

2. måste man klippa fjordingarnas man? för jag har sett en fjording i närheten av där jag bor som har lång man, men dom tävlar kanske inte med den..
3. hur länge får man rida på c-ponnysar?
4. vill du ha storhäst sen när du blir för gammal för braven?


1. Jag tävlar alltid för att det är kul men det sitter inte fel att vinna heller.
2. Man måste inte klippa fjordingarnas man, man får göra precis som man vill. :)
3. Rida får man väl hur länge man kan men om man ska tävla får man det upp till 18år.
4. Jag kommer säkert köpa storhäst någongång.


Jag skulle tycka det vore roligt om du kunde skriva hur mycket utrustning du har till dina hästar...

Ex 3 fleecor, 1 innetäcke, 5 vintertäcken, 4 träns, 7 dressyrschabrak etc...
Det skulle vara jätteroligt om du ville det :D


Haha, visst det kan jag göra! Jag måste typ räkna allt först, så det kommer väl upp om ett tag! :)


vad var det som fick dig att fastna för just braven?


Det bara "klickade" när jag red honom, det kanske inte gick så jätte bra första gången men andra gången gick det super. Men jag gillade verkligen honom, jag fastnade för honom direkt. :)


Visste du vem Braven var innan du så honnom på annos, jag menar om du läste dressyrmupparna eller så?

Har du ramlat av Braven ngn gång?
Ska du tävla ngn hoppning med dina hästar i vår, ellereeee ska du bara satsa på dressyr?
Ved är det för märke på dina nya stövla och hur är dom nu? Jag är sugen på att köpa såna ;D Eftersom de är Såå snygga i dressyren.


Jag kollade Linns bdb och hade väl kikat in på hennes blogg nån gång, men jag var inte så insatt, men jag verkligen avgudade Braven från första gången jag såg honom. :)
Jag har faktiskt hunnit ramlat av honom 2gånger! ;)
Jag ska tävla i hoppning den 29april med Braven!
Det står om mina ridstövlar längre upp! ;)


Ska du på något läger i sommar? :)


Ja, det ska jag. Jag ska på ett fälttävlansläger med Braven den 13-15juni! :D


Har du inte fler bilder och kanske film från när du provred honom?? Skulle vara kul att se hur det såg ut första gångerna du red honom! :D


Jag har några bilder och filmer, skulle kunna lägga ut lite bilder redan idag! :D


Tycker du att linn (Bravens förra ägare) är tjatig om braven på deras blogg och inte kan släppa honom? Han är ju ändå din nu!


Braven är en helt underbar ponny, så jag förstår henne verkligen, det är svårt att lämna någon man älskar. Jag har själv gjort det en gång, det är hemskt.


vilket är ditt favorit märke på häst grejjer? kingsland? pikeur? scapas?


Kingsland och Pikeur!


Vilken häst skulle du vilja ha om du fick välja vilken du ville i hela världen?

Har du nån gång ridit med en hjälptygel som heter Abbot Davies? Om du har det, vad tyckte du om den?
Var ser du dig själv om 5 år? T.ex hästarna, skola, bloggen osv.


Skulle aldrig kunna tänka mig någon annan häst än dom jag har. Dom är helt underbara♥
Nej det har jag faktiskt inte gjort, rider inte med hjälptyglar.

Bloggen tror jag faktiskt inte att jag och Elina har kvar då. Sen har jag då upplevt mitt sista ponnyår, kommer säkert ha kvar någon av hästarna och ha några storahästar. Om 5år går jag min sista termin på gymnasiet, jag har ingen aning om vad jag vill bli eller vad jag vill hålla på med, men troligtvis något med hästar!


vad tycker du om linn?

och kan inte du platta hela håret , ta en bild och lägga upp på bloggen för jag skulle gärna vilja se hur du ser ut i plattat hår :D


Jag tycker Linn är en underbar person som kan mycket och är verkligen superduktig! :)
Jag har plattat håret många gånger men jag är inte säker på om jag tagit något foto, men det är en kul idé, det skulle jag kunna göra! :)


braven eller roxi
svart eller vit häst
hund eller
katt
sommar eller vinter
jacson eller
john whitaker hjälm
brun eller isabell häst
mobil eller
dator
solsemester eller skidsemester
ridhus eller uteritt
rida bäst av alla och ha en jätte fin häst men vara utanför och inte ha några vänner i din skola eller rida jätte dåligt och ha en häst som knappt kan gå framåt men ha massor vänner och vara jätte omtyckt i skola´n


vad har du för kavaj när du tävlar?

kan du inte filma ditt stall?
kan du inte skriva om hur det gick till när ni hämtade braven:)


Jag har antingen Pikeur eller en från Horze.
Jag kan göra det imorgon. :)
Ja det finns väl inte mycket att berätta. Vi åkte ganska tidigt och åkte med transporten till stallet där Braven stod i. Då hade inte Linn och hennes mamma kommit, så vi ringde till Gunilla och hon sa att jag kunde ta in honom och borsta honom, då gjorde jag det och det var väldigt mysigt. Sen gick vi upp till deras caféteria i ridhuset och skrev på papper och sånt, jag även lite bilder på Bravens mamma som jag fick av Linn och det hänger på mitt rum nu.
Sen lastade vi och dom sa hejdå till honom, sen stod vi och pratade lite och jag fick lite grejer som jag fick med honom. Efter det bar det av hemåt igen, 2,5tim. När jag kom fram lastade vi ut och hans fick komma in i sin nya box, han trivdes från första början! ^^



Hur gammal är Roxi?

Vad är det absolut högsta du har hoppat med häst/ponny?
Vad är den högsta dressyrklass du har tävlat?


Roxi fyller 12år, den 12juni! :)
Det högsta är med en ponny som heter, DJ Keep On, då hoppade jag 125cm :)
Det högsta är bara LA:1 så länge, har inte hunnit med högre då roxan blev skadad.


Hinner du verkligen med båda dina hästar?

Vad var det som fick dig att köpa Braven?
Hur länge har du haft Roxi?
Har eller ska Linn komma och hälsa på?
Hur länge har du planerat att behålla dina hästar?
Och sen bra blogg och jag tycker att du är duktig som kämpar på! :D Önskar mig fler videos, inte bara när ni rider utan bara i stallet liksom ;)


Jaa jag hinner med båsa gott och väl, det är inga problem! :)
Jag bara fastna för honom, det "klickade" direkt!
Jag har haft Roxi i 3,8år, alltså snart 4år, tiden bara rusar iväg. :)
Linn har inte hälsat på än men jag hoppas hon kommer och hon får se hur han har det. :)
Så länge som jag kan, älskar mina ponnys :)
Tack så mycket! :') Det ska fixas! :D


är det jobbigt att ha braven eftersom ha är så känd eller vad man säger? alltså känns det som om du har mycket press på dig?

Jo det kan vara väldigt jobbigt ibland om jag ska vara ärlig.. Men det är roligt ibland också. :)

vad har du för mobil?

Sony ericsson, vanlig uppskjutbar, en rosa! :P


hur lång är du och hur mycket väger du?

Jag är 163cm och väger vet jag inte faktiskt.. kanske runt 48kg :)

skostorlek?

Storlek 37-38 :)

har du någon kille, eller har du haft?
vem var det isf och hur länge osv...

Jag har ingen jsut nu men har haft. Mer säger jag inte.

har du några syskon?

Jag har en syster, som heter Rebecca och är snart 17år ;)

vad har du för betyg i skolan?

VG/MVG

Kan du skriva hur en vanlig dag på taffsnäs såg ut (t.ex 8.00 går upp, 9.00 äter .....)
Skulle du kunna starta på gladö i slutet av maj (hoppning)
När kommer din nästa hopptävling bli?
Ligger ert stall nära det där färingsö rididrott stallet? Isf varför startar du inte där?
Kan du starta på vårt stall, huvudsta någon gång, skulle vara jätteroligt att se dig :)
Har du badat med hästarna någon gång? Hur kändes det? :)
Vad är det högsta du hoppat?

Så här ser en vanlig dag ut på taffsnäs:

Jag kommer nog bara starta en hopptävling som jag vet och det är på Färingsö Rididrott, som jag har berättat tidigare. Jag står kanske 10minuter därifrån.
Jag kanske startar på Huvusta någongång, vi får se! ;)
Jaa, jag har simmat och badat med Roxi, det är helt underbart kul! :D Det gjorde jag faktiskt på taffsnäs! ;)
Det högsta jag hoppat är 125cm. :)

Hur reagerade du när dom skrev på dressyrmupparna att Braven hade tappat jättemycket muskler nu, att han var värsta biff när Linn hade honom ?
Känner du att det är jobbigt att ha Braven för du har så mycket krav på dej att du ska lyckas ?

Själv tycker jag att Braven är precis lika fin nu som han var när Linn hade honom. Om inte finare nu :)
Och vilket är ditt långsiktiga mål med Braven och Roxi ? :) (ex, SM, landslagsplats osv)

Jag bryr mig faktiskt inte, haha. Det är ju skillnad att sitta framför en dataskärm och kolla på några bilder och att se honom i verkligheten. Jag tycker att han förändrats på ett bra sätt, jag ska visa er bilder så får ni se skillanden! :)
Jag känner att folk tror att det kommer gå super bra direkt för oss, eftersom det är Braven. Men så är det inte, vi måste lära känna varandra och få en massa rutin tillsammans innan det kommer gå bra. Så jag tar allt i vår egen takt.
Tack så mycket det betyder mkt att du säger det. :)
Med Roxi vill jag till Fjord-NM. Med Braven vill jag till SM, sen gärna komma till NM/EM och sånt, men det är en vision! :)

1.Hur höga ee dina ponnisar i mankhöjd? :)
2.Kommer du bara att tävla i dressyr eller ska du tävla lite i hoppning med?
3.Vad har du för sadel/sadlar?
4.Är Roxi den första hästen du haft eller har du haft någon förre du fick henne? :)

1,2 & 3 står längre upp.
4. Jag har haft en till innan Roxi, han hette Pompeji och var en shettis! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0