svar

Hur lång är du :)?
Jag är jätte kort, 160 cm :)

hur mycket ungefär kommer Toledo att kosta? :)
Skriver inte pengar i bloggen.

1. Ska du tävla med Frans något mer?
2. Är inte Frans D-ponny? För om han är de så kan han väl inte vara förliten för dig eftersom Solle är D-ponny? :)
3. Hur mycket har du tävlat med Solle innan han blev skadad?
4. Vad jag har förstått är Solle ganska svårriden, du kan inte använda att jobba med bettet så mycket då eller, så du bara får jobba med benen? Va inte de svårt i början? Och hur känns de nu?
5. Har du inga skilnadsbilder på Solle och Frans från när du fick hem dom? Skulle vara kul att se hur dom har utvecklats hos dig! :')

Älskar er blogg! Ni skriver så intressanda inlägg! :D
Kram <3

1. Ja någon gång.
2.Nej han är en C-ponny.
3.Jag tävlade hela förra året med honom, men iår han jag inte tävla något.
4. Det stämmer. Jo det var vekligen jätte svårt, och jag hade aldrig haft en häst som jag verkligen behövde använda benen på så ibörjan så gick det inte alls bra och jag kunde knappt trava honom utan att han drog iväg. Nu efter 1års träning så har jag börjat lära mig och det känns verkligen super roligt att lära sig en sån svår ponny.
5. Jag vet faktiskt inte om jag har det.. Ska ta och kolla upp det.
Vad roligt :)

Är någon av dina hästar tittiga och i så fall hur jobbar du bort det på bästa sätt?
Frans kan vara tittig på hinder. Jag jobbar väldigt mkt med benen och håller om som in i tusan så han inte ska vingla så mkt framför hindret, så rider jag på och håller upp huvudet på honom. Men det är iof bara på tävling jag har känns honom tittig för något.

*vad kommer tolle kosta?
*var är frans?
*hur gammal är solle?
*föredrar du svart eller brunt i läder?
*hur är solle att rida?
*hur ofta tränar du dressyr?
*tränar du nån gång dressyr för tränare?
*hur ser solles och tolles foderstatus ut?
*hur hinner du rida 2 hästar varje dag (nästan)?
*vad tycker du om "ponnymammor"?

hih, fin blogg!
1.Skriver somsagt inte om pengar i bloggen.
2.Han står just nu i sin box och sover antar jag, men du kanske undrade om jag sålt honom. Men nej det har jag inte.
3.Han är född 1998 och är alltså 13 år.
4.Det beror på vad hästen är för färg, men oftast så brukar jag gilla brunt läder mer, iaf när det gäller hoppning. Svart är en självklarhet gällande dressyr enligt mig.
5.Han är superkänslig och väldigt het.typ.
6.Ren dressyr rider jag nog aldrig, därimot så tränar jag mkt markarbete.
7. Jag tränar markarbetare för min hopptränare. Hans Westergren.
8. Jag kan skriva om det i ett annat inlägg.
9. Jag rider mina hästar runt 40 min om dagen, sen så har jag ju också min mamma som är bäst och mockar till mig varje dag, så jag behöver faktiskt bara rida!
10.det beror på hur riktiga ponnymammor dom är.Gillar inte mammor som blir sura på sitt barn om dom misslyckas, och tvingar dom iprincip att tävla mm. Jag tycker min ponnymamma är perfekt som ställer upp i vått och tort och står med mig på träningar sena kvällar och åker med mig på tävlingar! :)
Tack!
vilken/vilka är din(a) värsta avramling, när hände det, hur och på vilken häst? :D
Faktiskt har jag aldrig haft någon riktig avramling. *pepparpeppar* Och hoppas att jag aldrig kommer behöva vara med om någon heller.

varför tävlar du aldrig dressyr?
Har väl aldrig riktigt kommit mig för att göra det. Men jag har sagt att jag ska göra det. Och faktiskt så har jag pratat om att KANSKE göra detom en vecka eller vad det nu va med Vici.

satsar du på SM med Solle?
Ja det gör jag, skulle vara jätte roligt att tävla SM.

Vilket är det bästa ridläger du varit på? Motivera. Vilka bloggar läser du? Vilka betyg i skolan? Vilket gymnasie ska du börja på? kram :)
Har bara varit på 1 och det är Karlshem, tyckte det var jätte roligt.  Min lillasysters och hennes kompis. Capint.blogg.se heter den. Har även börjat läsa dressyrmupparna och sen läser jag olika. Har inga bra betyg. alla G sen några VG. Har inte sattsat något på skolan, men nu sista månade ska jag verkligen försöka att anstränga mig lite. Har sökt till en del idrotts gymnasium, så får se. :)

- tävlar du för att vinna eller för att det är kul?
- känner du så att du vill ha kvar tolle som din egen ponny, eller känns det okej att lämna honom sen?
- har du ridit på ridskola?
- har du några fler syskon än jossan?
1.Självklart för att det är kul.
2.Det är klart att jag skulle vilja ha honom, men endå inte. Vill gärna gå över på stor häst så snart som möjligt så jag har Solle och samtidigt en storhäst som jag rider in mig på.
3.Ja, när jag var 4 år red jag några ggr på rastaborg, men jag var tvungen att sluta för jag höll på och slängde mig av hästen när jag red och tyckte det var skit roligt. Sen började jag när jag gick i (4an?) på Fågelängen där jag red en termin, sen fick jag min första ponny Mint.
4. Japp, jag har en lillebror också. Jesper heter han. Dom är faktiskt tvillingar.

hur är du som person utanför stallet? :)
Jag tror jag är ganska lika faktiskt! :)

Är det kul att blogga? Tröttnar man aldrig? :)
Vissa perioder är jobbigare en andra, ibland har man verkligen ingen lust och man har blogg torka. Men oftast brukar det vara jätte kul!

Vilken klubb tävlar du för? :)
Vallentuna RK

Hur länge ska ni ha Toledo? Är det nån som är intresserad av honom än? Rider du aldrig Frans längre, har din syrra helt tagit över honom nu? Ska du inte tävla haonom nån mer gång? Saknar du att rida honom? xP hehe, Bra blogg!
Tills han blir såld. Vi har inte riktigt försökt på riktigt än, utan ridit igång honom sen han kom osv. Nästan aldrig, någon enstaka gång i veckan. I princip ja. Förhoppnings vis så jo, nån gång. Ja det gör jag faktiskt. Tack så mkt!

* Kan du inte berätta mer om det med att en seg häst blir piggare på ett skarpt bett?

* När tolle säljs, ska du bara ha Solle då? eller blir det en ny ponny eller tar du tillbaka frans då?

* Har ni annons ute på tolle nu? eller när tänkte ni försöka sälja honom? ska du tävla mer innan ?

Det var nog det :D
1.Man sätter på en seg häst ett skarpare bätt för att få den mer framme i bettet, och mer på.
2.Nej troligtvis så tar vi hem en till ponny som jag ska rida till försäljning, sen blir det antagligen en stor häst och införskaffas.
3. Nej ingen annons är ute på Tolle, och kommer inte komma någon heller. Han är alltid tillsalu så det är bara att höra av sig. Ska tävla honom tills han blir såld.

Köpte ni inte han nyss ? :S
hänger inte med just nu:O
Haha nej, vi fick hem honom för exakt 2 månader sedan. Men jag har honom till försäljnning så han har aldrig varit min. :)

har du alla hjälmar?
Det är alla hjälmar som jag har haft, men jag har sålt min charles owen.


Kommentarer
Postat av: lena

haha, du är inte kort :P

jag blir 17 och är 158 cm kort :))

2011-04-15 @ 10:09:20
URL: http://horsestyle.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Skulle också vilja vara så kort... ^^ Jag är typ 165cm så det är inte mycket längre men ja, det skiljer ju. xD

2011-04-15 @ 21:49:15
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0