på söndag!

Idag hade jag båda hästarna med mig till Nytorp och Ulrica var där för att träna mig och tömköra Braven lite. Hade inte med mig kameran, för jag tänkte att det var skönt att inte ha med den någon gång.

Roxi gick ganska bra, pigg och allert men hängde mycket i handen. Försökte få igång bakbenen med övergångar och skänkelvikningar, öppnor, slutor m.m. Det fungerade ganska bra, men sen när jag skulle fatta galopp från skritt till galopp i höger varv, vart hon stark och öppen i formen hela tiden. Då satte sig Ulrica upp lite på Roxi och hjälpte mig lite.

Braven tömkörde Ulrica ibörjan sen fick jag testa lite i slutet. Han såg så härlig ut! Helt underbart fin! Jag verkligen LÄNGTAR tills jag får rida honom på söndag! Har längtat så!


Ovisad bild


Kommentarer
Postat av: Sofia & Petra - RACEHORSES

Jättefin bild :)

2011-04-30 @ 00:43:01
URL: http://jockeylife.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sitter inte sadeln+ schabraket lite långt bak ?

Ser ut som att schabraket nästan ligger vid virveln.

Nu lutar du dig lite framåt men skulle du haft lodrätt sits precis skulle dina skänklar hamna väldigt långt bak. Menar verkligen inget illa men är lite nyfiken på hur du tänker. :)

Super bra blogg!

2011-05-03 @ 12:39:56
URL: http://stellaobecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0