Nu får ni fan ge er

Förlåt Victoria att jag lägger mig i nu men jag kan inte låta bli.

Jag blir så jävla irreterad på folk som säger att Victoria inte rider Braven bra och att han hade det mycket bättre hos Linn. Vad är det för jävla skit snack? Är ni så avundsjuka på att Victoria har fått en så fin ponny att ni måste vara elaka? Tror ni att det är kul för henne att flera ggr om dagen höra att hon inte kan rida Braven, att hon är förstor för honom och att han hade det mkt bättre hos Linn mm. Svar Nej. Braven är en svår ponny och det tar ett tag att rida in sig på en ny häst. Linn hade hafft honom i flera år och kände honom utan och innan medans Victoria bara hafft honom i ngn månad. Jag lovar att ingen av er kan rida Braven bättre än vad Vici gör på så kort tid. Och jag tror heller inte att Linn hade sålt Braven till Vici om hon nu hade ridigt Braven så jävla dåligt som ni nu säger? Även om Victoria säger att hon inte tar åt sig så vet väl alla här att man faktiskt innerst inne blir riktigt sårad av sånna kommentaren?

Nästan alla skriver jätte gulliga kommentaren till Victoria. Men så finns det ju dom som älskar att trycka ner folk bakom en dataskärm, som jag lovar inte skulle våga säga ett piss till Vici face to face.

/ Elina

Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

usch blir så trött på sånt folk, vad är meningen egentligen till varför dom skriver så? att dom vill att hon ska sälja braven och att ngn annan ska köpa? eller vad är liksom meningen med det? att linn ska få tillbaka braven som hon "inte vill ha"? blir riktigt hatiskt mot folk ibland!

2011-04-11 @ 10:38:19
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller helt med! Respektlöst, men dem är bara så avundsjuka eftersom att Victoria köpte Braven av Linn som driver sveriges största hästblogg. Det är bara därför. Det är absolut inget att bry sig om, du är sjukt grym på honom Victoria. Bry dig inte om vad ett par snorungar skriver. Kram Emelie :)

2011-04-11 @ 11:02:06
URL: http://starfokus.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste bara få säga att jag håller med! Man kan inte rida en häst perfekt i början, man måste lära sig varann och hitta alla knappar vilket tar lång tid. Men det finns dom som har så jävla lågt självförtroende att de mår bra av att sitta bakom en dataskräm och skriva elaka och nedtryckande saker. Braven är vad jag förstått väldigt svår och har en väldarns temprament. Tycker Victoria gör ett jävla bra jobb och står ut med de kommentarer som bara är till för att trycka ned! Keep up the good work till er båda :))))

2011-04-11 @ 11:17:39
Postat av: Linda

En vän till mig är dressyrdomare internationellt och även fälttävlansdomare, hon var med vid OS i Hongkong bl.a. Hon såg Victoria under tävlingarna i Gripen och tyckte att hon red skitbra, samt att Braven var en superfin häst och trodde att de skulle gå långt tillsammans. Dressyr bygger på samspel, samspel bygger på förtroende, det tar tid att bygga upp! Go Victoria!

2011-04-11 @ 11:25:47
Postat av: sara

tycker inte detta är kul.. man ska ju ine trycka ner folk.. håller helt med dej Elina.. på alla bilder jag ser Victoria rida så ser det mycket bra ut. tycker att hon ska vara stolt över att få ha en sån häst inte bli ner tryckt. utan sträck lite extra på dej iställlet Victoria<3

2011-04-11 @ 12:35:31
URL: http://indrabus.blogg.se/
Postat av: elin

håller med dig helt,



folk är bara avensjuka för att hon har fått en sån fin ponny,



Vicky gör ett as bra jobb med Braven :)

2011-04-11 @ 13:44:03
URL: http://hastoponny.blogg.se/
Postat av: Jessica

fyfan, jag förstår verkligen inte hur man kan hålla på att säga att hon inte rider braven bra. Jag tycker att Victoria är en jätte duktig ryttare! som faktiskt kan rida Braven, och som du säger, dem bara gömmer sig bakom en dataskärm. Men när man skaffar en blogg så får man faktiskt vara berädd på att det kan komma både bra och dåliga kommentarer. Man är både hatad och älskad i sin blogg. Victoria ska inte lyssna på det dem säger, Victoria är sjukt duktig! Varför förstöra någons dröm?

2011-04-11 @ 14:28:16
URL: http://jessicaholmqvist.blogg.se/
Postat av: Eva

Bra markering Elina! Det finns gränser för hur folk får bete sig. Bara för man har chansen att vara anonym så måste småtjejer visa sin allra sämsta sida. Tänk om, tänk rätt och ge positiv energi istället. Skäms på er små gnälliga avundsjuka elaka mobbare.

2011-04-11 @ 14:37:37
Postat av: emma

bra skrivet, rätt till 100 %. Jag tycker att Vicky rider braven jättebra, för att bara haft honom sån liten tid. Slår vad om att dom kommer gå långt tillsammans!

2011-04-11 @ 14:42:10
URL: http://eeemmas.blogg.se/
Postat av: Amanda

Idioter.. detta är det andra blogginlägget idag jag läser om elaka kommentarer. helt sjukt att det ska behöva vara så :/

Jag tycker iallafall att victoria rider braven jättebra för att inte ha haft honom så länge. Ni två tjejer är verkligen några att se upp till i mina ögon!

2011-04-11 @ 15:26:32
Postat av: Fanny

Dålig stil är allt jag säger!!

Jag tycker att Vicky rider Bravis jättebra!! :)).

2011-04-11 @ 15:45:46
URL: http://dressyrmuppen.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica Eriksson ( Brave Heart )

Helt rätt du skrev. :) Jag har också känns så när jag hade min ponny innan Brave Heart. Så jävla dålig stil alla krakar ner folk. Tycker bara att man ska tänka på vad man säger. Annars är man bara avensjuk eller den dum person!!!



// Jessica Eriksson

2011-04-11 @ 15:53:29
URL: http://dressyrponny.blogg.se/
Postat av: sarah

precis!! dessutom om linn inte trodde att braven skulle trivas och må bra hoss victoria skulle hon aldrig sälja honom till henne :)!

2011-04-11 @ 16:17:01
Postat av: Carro

Jag tycker att det e fel av dig att säga att ingen annan hade kunnat rida Braven bättre eftersom alla har inte ridigt honnom. Det e vell klar att det finns nån som skulle rida han bättre, och sen behöver man inte vara avesjuk för att man säger något!



Jag har inte sagt att han var finare hos lin nån gång, men tycker inte om att du säger att dem sog gör det e avesjuka och inte skulle rida han lika bra! Har du träffat Dem som säger det? Har du ssett dem rida?



Nej! Det har du nog inte gjort!



Så då kan inte du säga att dem e aesjuka eller inte skulle kunna rida braven lika bra.



Jag säger det igen, jag har aldrig sagt att jag tycker att Linn red han bättre eller så och kan inte uttala mi om det heller! Jag har inte sett Linn rida han (utom film och bilder) och har heller inte sett Viktoria rida han (utom film och bilder)!



2011-04-11 @ 16:17:03
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: My

Carro, innan du kommenterar kan du ju lära dej att stava oxå !

2011-04-11 @ 16:43:17
Postat av: Anonym

Fick höra idag att Victoria inte riktigt klarar av honom. Har hört det av någon som såg det med egna ögon. Men det kanske inte har någon betydelse. Braven kanske var extra jobbigt eller så hade Victoria en dålig dag. Men vad vet jag. Jag har bara hört.

2011-04-11 @ 17:02:19
Postat av: johanna

grymt skrivet!



2011-04-11 @ 17:03:04
Postat av: Hilda Andersson

Så sant! Victoria rider Braven riktigt bra! Iaf på bilder + filmer man sett.

2011-04-11 @ 19:05:42
URL: http://swedishdressage.blogg.se/
Postat av: lovisa

sant som du skriver , tkr vici o braven är skit fina tsm !



alla är avensjuka för de är så sjukt fina att titta på !



forsätt som du gör vici :)



kram <3

2011-04-11 @ 19:24:39
URL: http://adversity.blogg.se/
Postat av: Erica

jag tycker att hon rider bra på braven jätte bra<3 jag tycker det är så dålig stil med dom som skriver elaka kommentarer hatar sånt folk men det har aldrig hänt mig men om det skulle hända skulle jag bli ledsen hoppas att hon inte blir jätte ledsen för Victoria rider jätte bra



Ps: älskar er blogg:)

2011-04-11 @ 20:16:46
URL: http://icccaaabast.blogg.se/
Postat av: Freja Lund-Nyberg

håller med dig till 100 %! victoria rider braven superbra! :)

2011-04-11 @ 20:16:48
URL: http://http.//lisavfreja.blogg.se
Postat av: hanna

helträtt!

2011-04-11 @ 20:17:14
Postat av: Jessie (Harry)

BRA elina det var dags att sätta ner foten..

Tyvärr är det så att när man har många som läser sin blogg.



Så kommer skit snacket och JA jag tror också i största del att det handlar om avensjuka, eller helt enkelt riktigt BITTRA människor som komenterar så.

för det e ju så att e sklillnad på att TYCKA och att vara elak,men det är bara att försöka se förbi det och skratta åt det i ställe...



och som sagt så står jag i detta stall sett victoria och Braven antal gånger ridas, Victoria är GRYM på att rida...

Så skit i snacket och klappa dig själv på axlen.



KRAM

2011-04-11 @ 20:27:10
Postat av: Izabella

tycker victoria rider honom fint, och är säker på att de kommer komma långt :) och braven verkar trivas !

2011-04-11 @ 21:09:08
Postat av: Josäfin :>

Nej ursh, sånna är bara dumma i huvet!

2011-04-11 @ 21:20:13
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker verkligen inte att Victoria rider honom dåligt! ;o Hon rider honom skitbra, och är verkligen jätteduktig på att rida och ta hand om hästar! Han kunde inte fått nån bättre ägare!



Jag tycker du gör helt rätt som tar upp detta Elina! Du är en riktigt god vän! ;D



Er blogg är bäst!

Kram <3

2011-04-11 @ 21:44:06
URL: http://ponnycheyerna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Fast, det är ju lite sant ändå, Linn är mycket duktigare och ja, vici mindre bra om man säger så....

2011-04-11 @ 23:05:58
Postat av: Linda

Alltså "Lollo" varför ens kommentera en sådan sak! Vem vinner på det? Ingen! Om det är vad du tycker, kommentera på Linns blogg att du tycker att hon rider bra och skit i den onödiga kommentaren som bara trycker ned! Win-win liksom!

2011-04-12 @ 09:36:20
Postat av: sofie

tycker du ska skita i sånt folk även om de inte är lätt.

Menar visst linn var på något högre nivå och breaven är ganska högt utbildad.

Men jag menar om Victoria redan kunde allt skulle de ju inte vara roligt hon hade ju inegn att utveklas på.

Och dessutom blir jag less på alla som skriver att du inte kan rida honom för de kan du okej kanske inte lia bra som linn ridit honom efter 5 år men du kommer oxå dit!

Jag tycker du rider honom jätte bra för att kännt honom så kort tid.

Och de viktigaste är väl att man har kul ?

hoppas verkligen du skiter i alla skitar där ute!:D

Lycka till

2011-04-12 @ 10:07:25
URL: http://souffipropp.blogg.se/
Postat av: tilia

haha fyfan vilka töntar ni är som fortsätter försöka trycka ner, om ni vill elina och victoria något kan ni ju gå straight face to face istället, så jävla omogna att bara sitta bakom en skärm och trycka ner någon annan.

Tack Elina och Victoria för en superbra blogg! :D

2011-04-12 @ 10:22:03
URL: http://tiliaouw.blogg.se/
Postat av: elinor

skit trist att vissa inte har nåt annat liv än att sitta och skriva elaka saker på nätet. Tkr det ser jätte bra ut när hon rider Braven och att hon bra skit i vad avundsjuka snorungar sitter och skriver

2011-04-12 @ 13:42:47
URL: http://engelstoft.se
Postat av: Elvira

Jag tycker att Victoria rider jätte bra :)

Brave heart har det jätte bra hoss victoria :D



Forsätt kämpa så blir ni ett jätte fint ekipage(även fast ni redan är det) :D

2011-04-12 @ 14:19:11
URL: http://jikassammy.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men omg vad är det för fel på folk?! Ifall linn (som är en sjukt duktig ryttare) tyckt att vici passade med braven så hade hon sålt honom till henne! Varför kan folk inte bara vara glada för vicis skull som har fått köpa en sådan fin ponny? Bara för att g inte ens har en ponny längre så trycker inte jag ner någon för det!! Det är så jävla fegt och elakt! Du som gillar att trycka ner folk bakom din data skärm, inget blir bättre för att du mobbar andra!! Folk hatar dig bara mer ;)

2011-04-12 @ 14:59:26
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Alma

Det är ledsamt att läsa att folk bara kritiserar utan att det verkar vara konstruktivt. Helt okej om det varit hjälpsamma, kritiska ögon. "Fint, men om du..", ungefär.



Jag tror att när hon kommit igång med honom blir det bättre, they just need some time togheter :)

2011-04-12 @ 20:41:40
URL: http://www.nattstad.se/svartlistad
Postat av: olivia

Håller med dig Alma! Konstruktiv kritik är bäst :D Samtiidigt ska man inte heller alltid ta åt sig kritik, hur mycket går det egentligen att se på en bild? Inte så mycket, men lite.



Håller med de andra också, Linn skulle aldrig sålt Braven till Victoria om hon inte visste att han skulle få det bra hos henne. Och det har han ju:)



Jag tycker inte att alla ska ställa så höga "krav" på Victoria, hon har haft honom en väldigt väldigt kort tid om man jämför med Linn. Jag tror att de kommer utvecklas super mycket tsm.



Och föresten, ingen rider helt perfekt och ridsporten är väldigtbred = mycket åsikter om saker och ting där det oftast finns flera "Rätt".



Lycka till Victoria!

2011-04-13 @ 20:14:49
Postat av: Anonym

Ingen kan ju säga att Victoria rider honom bättre än Linn. Men det finns ju en orsak, hon har ju nyss köpt honom.

Alla som säger att hon inte kan rida Braven så bra som Linn har ju rätt för srunden, men dom har ju absolut ingen kunskap inom ridning kan ju vi konstatera då.

Det tar tid att lära känna hästen, och det vet vi alla som vart med om detta (troligtvis inte dom små f12orna som sitter o kommenterar sån skit).

Victoria gör ett bra jobb med Braven och jag kan säga att det tog 1 år för mig att ens kunna rida min häst i rätt form. Allt tar tid, så lycka till :)

Så ni som kommenterar sånt, skämmer bara ut er själva med er dåliga kunskap. Ni bör kanske inte ens hålla på med hästar.

2011-04-16 @ 13:52:48
URL: http://snobbryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0