ändringar i TR

Vad tycker ni om att dom har ändrat så att man måste vara nolla båda faserna för att kunna kvala? Jag tycker att det är jätte dåligt. Kommer man till omhoppning så vill man ju endå kunna rida på lite men nu måste man ta det jätte lungt för att försöka nolla där också. Det är för att omhoppning räknas som en grund omgång fast på tid. Därimot om man går ut ifrån banan och sen kommer in igen, då blir det en  omhoppning om ni hajjar :P Just därför så nu om man vill kvala till msvb så är det nog bäst att gå ut en A:0 det är cirka 10 hinder och det går på tid dirket alltså kan man kvala med hjälp av det eftersom att det bara är en fas och mindre hinder. Kanon. Dock så brukar det inte finnas så jätte många A:0 Men det kommer mer och mer. Puuh jag är iallafall kvalad rakt igenom med både Frans och Solle.
Snabb innehåll förut så behövde man 3 nollor i grunden i LA för att kvala till Msvb men nu behöver man 3 dubbel nollor i LA för att kvala Msvb.

Bra, dåligt?
 


Kommentarer
Postat av: Nadja

bra för dom ryttare som inte köpt till dig en bra häst, dåligt för de som betalar 200 000 för en bra hät, men det är sånna här smällar man får ta då, för dom kanske egentligen inte kan hoppa så högt

2011-04-13 @ 07:57:09
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

jag satsar aldrig i några omhoppningar, tycker det är onödigt, jag vill ju upp i klasserna, inte slösa på min hästs krafter i 110-120 :)

2011-04-13 @ 10:09:50
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker det låter som en bra idé, kan man inte rida sin häst felfri i LA, så ska man verkligen inte rida MsvB! Det spelar väl ingen roll hur mycket man betalat för hästen, om jag betalat 200 000 för den så kan jag tycka att det ska vara en barnlek för den hästen att klara sig dubbelnolla i LA?!

2011-04-13 @ 10:15:54
Postat av: Sandra

Jag är inte hoppryttare men tycker det verkar vara bra, ska man tävla högre tycker jag att man ska klara både grundomgång och omhoppning på den lägre nivån. Tycker man ha en bra grund och rida för att det ska gå bra och kanske få nolla än att bara rida för att vinna. :)

2011-04-13 @ 14:39:21
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/
Postat av: Irma

dååååååligt :(

2011-04-13 @ 16:26:22
URL: http://irama.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson

Både bra & dåligt, men som du skrev så vill man ju kunna satsa på vinst, men nu känns det som man måste välja mellan på att kvala eller få bra tid:o

2011-04-13 @ 16:46:20
URL: http://ridahest.blogg.se/
Postat av: hanna

jag tror bara man behöver en dubbel nolla i LA för att kvala. men om man rider en A:1 eller en A:A (tror jaG det heter, haha) så behöver man bara vara nolla i en "runda" om du fattar? :)

2011-04-14 @ 23:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0