Svar på kommentar

En önskan var att jag skulle berätta om hur jag fick Braven. Naturligvis berättar jag!

För 1½år sedan började jag följa Linns bilddagbok. Jag visade mamma honom då och jag sa till henne att jag bara önska att jag fick rida honom, skulle göra typ vad som helst. Men det trodde jag bara var min i fantasi. Trodde aldrig att det skulle bli verklighet.

En morgon kan det varit i september? då steg jag upp tidigt för vi skulle och morgonfodra i stallet. Då sa pappa: "kom jag måste visa dig en ponny som jag tycker är sjukt fin som är tillsalu!" Då tänkte jag, jag ska inte ha en till häst till! Men när pappa visa mig honom, jag skrek! Jag ändra mig direkt, jag hoppa upp och kan ner och sa att pappa skulle ringa till Gunilla (Linns mamma) och fråga lite om honom och om det lät bra kunde vi kanske komma och provrida. Pappa ringde senare på dagen och vi skulle få komma och provrida nästa helg.

Första provridningen kan jag säga att det gick helt Ok. Jag var så fruktansvärt nervös när rätt många satt och kolla på mig och att det var Braven jag red! Vågade inte riktigt rida på, men fick komma en vecka efter och provrida igen. 

Andra Provridningen var jag bara lite nervös och vågade rida på, det gick skitbra! Red dressyr en stund och sen la vi på hoppsadeln för att jag skulle kunna få hoppa lite också. Hoppa som mest kanske 70? Minns inte, kanske var högre men det räckte för mig. Han hoppade med väldigt mycket rygg och jag tyckte det var ortoligt kul att rida honom den här gången!

Trejde provridningen gick inte så jätte bra, han var en aning bråkig, han testade mig lite den här gången men det gick bättre mot slutet. Vi skulle komma tillbaka dagen efter och provrida igen.

Fjärde provridningen gick superbra! Jag och Linn red ut. Han var jätte pigg och böt galopp hela tiden och ville springa, men det var bara att luta sig tillbaka och krama lite i tygeln och han tog ner tempot. Den här gången bestämde vi oss för att vi ville köpa honom.

Första besiktningen såg allt bra ut fram till böjprovet då han fick en minimal anmärkning på höger framben. Då avbröt vi besiktningen och vi skulle göra om allt och 3veckor. Säkert vrikat sig efter en tävling 4dagar innan.

Dom där 3veckorna var dom längsta i hela mitt liv, jag längta så mycket att tiden gick allt för sakta. Men sen hörde Gunilla av sig och sa att hon kunde göra om besikningen lite tidigare en onsdag. Och då gick han igenom. Sen fick jag honom 1½vecka efter, den 4december 2010. <3



Kram Victoria♥

Kommentarer
Postat av: elli

kul att ni skaffat blogg :) får jag ha med er på länklistan i min blogg?



Måste vara underbart att få den ponnyn som man verkligen har drömt om :)



Mvh Elinor

2010-12-10 @ 17:37:23
URL: http://engelstoft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0