ridpass



Precis kommit hem från stallet, ridit 3 hästar idag, Frans, Solle och en D-ponny i vårat stall som heter Cappi.

Frans: Skrittade först ut en sväng med Karin som red Ragge, Sen så stannade jag på ängen för att rida igenom honom lite för det som hände igår,  så nu får vi ta igen lite markarbete Frans.... Men han var jätte fin och lyssnade bra, red inte så länge för att jag red i snön, men han blev svetttig! :P

Solero: Red ut med han idag i skogen, mysigt, han va faktist riktigtriktigt lugn idag!  kunde stå upp i galoppen hela tiden och behövde inte ta alls mycket i han, räckte med att rida med benen och bara några små förhållningar dåodå! duttiponi

Cappi: Hon som har Cappi är min syrras kompis, hon har inte haft honom så länge, men för någon vecka sen fick hon en spricka i foten så då ville dom ha lite hjälp med ridningen, han är en väldigt seg häst som bryter av ganska mycket så dom ville att jag skulle "busrida" han lite så han blir lite pigg.
Så jag red han på ängen också,  så jobbade han på lite åttor, sen red jag rakt fram och öka och minska, sen häll jag på att göra övningar så att han ska svara direkt på skänkel, han gick faktist bättre och bättre ju längre jag red!
Dom tyckte det var kul att jag red honom, så ska rida han på måndag igen, ska tydligen hoppa lite då tyckte dom, kanske tar med kameran! :))


Saknaaaar sommaren ganska mycket nuu!


Kram Elina♥

Kommentarer
Postat av: Karro Grape

Är det Cappi Rossi? :)

2010-12-25 @ 18:06:50
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0