Pessoabett

Anonym om Roxelina 2010:
Vf har du pessoa? :3

Jaa du det kan man fråga sig, även fast det var ett halvår sen jag red på det senast. Om jag säger det så skulle jag nog inte rida på det överhuvudtaget, jag gillar det inte. Men jag fick med mig det bettet när jag köpte henne, det är det ända bettet som funkat på henne när jag ridigt ut. När jag var mindre vägde jag inte så mycket och hade inget att sätta mot en fjording, då bytte jag till det för att kunna få stopp på henne. För bådas säkerhet helt enkelt.

Fast jag använder det inte mycket längre, nu rider jag på hakamore, pelham eller vanligt tredelat bett beronde på vad jag gör.

Nu vill jag inte ha kommentarer som det står: vrf har du pessoa?, det förstör hästen eller nått liknande. För nu vet ni varför jag har haft det



Kram Victoria♥

Kommentarer
Postat av: felicia

förstår inte varför nästan alla är imot pessoa? det är absolut ingen fara att använda pessoabett på en häst, det är som ett helt vanligt bett fast skarpare. Det förstöt INTE hästen!! tro mig, jag vet.

2010-12-14 @ 15:17:24
Postat av: anna

bara för att deras hästar kanske inte går bra med det, kan det ju göra det på andras !

du rider med vilket bett du vill, och tror inte du har ett bett som inte är okej för hästen ;)

2010-12-14 @ 19:54:21
Postat av: Petra

Bättre att använda det och vara säker på hästryggen än att vara osäker på hästryggen och inte använda det ;)

2010-12-16 @ 17:24:18
URL: http://petrip.blogg.se/
Postat av: Alva

detta skulle många läsa, kommentarerna även! tycker att de är jätte bra, och så! precis vad jag tycker också!

2010-12-17 @ 18:06:37
URL: http://alvaaohlstrom.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad skönt att läsa ditt inlägg men även kommentarerna :)



Jag har en travar tjej hemma som jag haft i ett år nu och när jag var och provred henne så hade hon pessoabett, då var det första gången som jag red den hästen och med det bettet så jag har inget att jämföra med.

Under detta året jag haft henne har jag bara ridit på vanligt tvådelat bett men börjar nu fundera på om jag kanske skulle skaffa mig ett pessoabett bara för att kunna jämför hur hon går på det bettet och tvådelat.



Jag har hört så himla mycket hemskt om pessoabett men har hela tiden tänkt att mycket måste ju egentligen sitta hos ryttaren, jag är väldigt mjuk i handen och föredrar små hjälper så jag tror inte att jag skulle skada hennes mun med pessoabettet mer än vad jag skadar henne när jag måste bromsa henne ordentligt för att hon inte lyssnar med bara tvådelat, om du förstår vad jag menar?



Iallafall, väldigt skönt att läsa din åsikt och dessa bra kommentarer :)

2012-01-04 @ 21:42:00
URL: http://emmapaalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0