hur jag lägger upp träningen

En del som undrar hur jag lägger upp min träning inför tävling och vad jag tycker är viktigt.

Det som jag tänker på när jag rider hemma  är att rida markarbete, jag försöker alltid att ha hästen framför mig och se till att den lyssnar för skänkeln ordentligt, jag försöker också att inte rida så mycket på volter då det inte är så bra för hästens ben, och framförallt att inte ligga och nöta med samma saker, samma gångarter flera gånger i veckan, utan att hitta en varierad träning för hästen. :)



Men när jag rider hemma inför en tävling är olika på båda mina hästar eftersom att dom är så himmla olika!
Men med Frans så brukar jag rida några dagar innan i skogen och öka han väldigt mycket i galoppen så att han blir pigg eftersom att han är rätt så seg, och Solle brukar jag rida väldigt mycket markarbete med så att han lyssnar bra, sen brukar jag hoppträna en gång nån dag innan med båda två, inte bana och sådär, utan bara kombenationer för att hoppa upp dom lite granna, sen så dagen innan så brukar jag rida på banan/ängen och rida dom i alla gångarter och ställa igenom dom och känna att dom lyssnar för skänkel, rider kanske bara 20/30 minuter för att spara så mycket på energin!



Är det något annat som ni undar så är det bara att säga till! (:



Kram Elina♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0